Ingen fanns på plats när vi returnerade bilen, lämnade nycklarna genom nyckelinkast. Hyrd på Sixt Östermalm (Linnégatan).
Fick ett mail 2:a Augusti:
SIXT skrev:
Hej Martin,
Fick aldrig svar på mitt förra mail angående skadorna vi hittade på CXS 202.
Hur som helst är det sista dagen att skicka in månadsrapporten idag, därför var jag nu tvungen att debitera detta.
Jag ringde då upp dom direkt - hade nämligen inte fått något mail tidigare. Det visade sig att deras mail "fastnat" och inte skickats. Bilen returnerades 25:e Juli.
Jag ifrågasatte skadorna som enligt min mening var ytterst små. Lackskadan fixar man med lackpenna och fälgen har så liten skada att det känns galet att lämna in den för reparation.
Tyvärr är det så att vi måste reparera varenda liten skråma innan bilarna returneras till återförsäljaren (i detta fall BMW ).
De släpper inte förbi någon skada alls egentligen, och det är därför bättre för både oss och våra kunder att vi låter Fleetcenter (som alla Sixt i Stockholm använder sig av) reparera skadorna.
Hos dom har vi rabatt och är därför betydligt billigare än att låta BMW reparera skadorna.
Vi tar 1500kr för att reparera fälgskrapet och att lackera om stötfångaren kostar 2200kr + moms.
Har jag någon försäkring som täcker detta inkluderat i mitt SAS American Express Gold?