Senaste nytt

Problem vid resa longhaul, business class

011430121

Medlem
Till vilken lounge skulle vi gå till, vi blev avfärdade och fick ingen hjälp? ( ingen sarkasm)
Vi uppgraderade till first class där det gick, annars economy+ på united
Någon sträcka fick vi economy då det var fullbokat, vår resa bokades sent...
Jag blir lite undrande, i vilken bokningsklass var Din biljett utställd? Du skriver att Ni reste i Frist där det gick, kan det vara så att Ni försökte checka in i SAS First *A disken på Arlanda, den ligger till höger om SAS business in checkning?
Låter mycket märkligt hur det har gått till på ARN, antigen har SAS killen eller Ni missuppfattat i vilken klass Ni är bokade på.
Men som sagt var, kontakta SAS och låt oss höra svaret!



 
Last edited:

Jaws

Medlem
Vi reste på betald businessbiljett. Vi checkade in på businessdisken. På arlanda. På arlanda startade resan. Resan var alltså inte uppgraderad på sk903 till ewr utan den var bokad och betald som business.
Jag vidhåller att vi blev hånfullt bemötta vilket aldrig tidigare har hänt oss.
 

agehall

Medlem
Ok, det klargör delar av saken. Frågan kvarstår vem som ställt ut era biljetter och vilka bokningsklasser ni faktiskt hade.

Men oavsett så låter det ju som att du bör kontakta SAS (för jag antar det var där du checkade in) och berätta om vad som hänt.
 

Viking75

Medlem
Jaws,
Det förefaller som du det faktum har blivit onödigt och felaktigt bemött. Jag tycker ni har hanterat det bra trots allt och resan blev lyckad.
Jag råder dig att ta kontakt med SAS och på ett sakligt sätt berätta om detta.
Det här kan säkerligen leda till att du får någon form av kompensation. Jag personligen skulle välja att tala om det som fungerat bra för att sedan faktiskt rakt av be om den kompensation du anser du vill ha. Många med klagomål vill ha extra EB poäng, du kanske önskar något annat.
Pröva att faktiskt be om vad du känner skulle få dig nöjd.
 

flying

Medlem
Du kan vara lugn jaws jag blev skickad till automaterna på arlanda i morse och jag har pandionkort och C biljett. Skulle ju iof boka om till en flight som gick 50 min tidigare! Dessutom har jag aldrig aldrig blivit hänvisad till varken fast track eller lounge vid ett besök vid guld-diskarna på Arlanda.... fast kanske borde jag som väldigt frekvent resenär veta vart dessa finns!
 

Hall

Medlem
Du kan vara lugn jaws jag blev skickad till automaterna på arlanda i morse och jag har pandionkort och C biljett. Skulle ju iof boka om till en flight som gick 50 min tidigare! Dessutom har jag aldrig aldrig blivit hänvisad till varken fast track eller lounge vid ett besök vid guld-diskarna på Arlanda.... fast kanske borde jag som väldigt frekvent resenär veta vart dessa finns!

Hmm.. försöker de bli av med all incheckningsservice via diskarna? Jag kommer att fråga dem imorgon om de skickar mig till automaterna med min longhaul C.
 

agehall

Medlem
Hmm.. försöker de bli av med all incheckningsservice via diskarna? Jag kommer att fråga dem imorgon om de skickar mig till automaterna med min longhaul C.

Ja? Det har de jobbat på i flera år. Men det är bara att gå till disken och prata med dem om du vill det. Det är bara statuslösa i economy som inte har något direkt val.
 

Hall

Medlem
Ja? Det har de jobbat på i flera år. Men det är bara att gå till disken och prata med dem om du vill det. Det är bara statuslösa i economy som inte har något direkt val.

För ekonomi självklart men jag undrar om det här indikerar någon extra drive nu också för affärsklass.
 
Toppen