Senaste nytt

Problem när man lämnar ITA Matrix resultat till resebyrån, hur gör ni?

Paby

Medlem
Jag har flera gånger gett komplicerade routings från ITA Matrix till Resfeber och fått suverän hjälp att boka. Dom tar 400 kr i serviceavgift och är värda varenda krona - resultatet har alla gånger varit som jag vill ha det, utan att man måste coacha under tiden eller rätta vad dom gjort. Speciellt Caroline har riktig ordning på sitt sk*t när hon knappar bokningar. ;)
 

jumbooze

Medlem
Vågar man boka en resa med orbitz?
Jag hittade en biljett med ita matrix som bara är bokningsbar med orbitz ( bolag qatar ) andra typ hipmunk hittar inte rätt bokningsklass.
 

MartinH

Medlem
Jag bokar ganska ofta på Orbitz, har inte hört att den siten skulle vara nåt speciellt suspekt med? Just Orbitz är en av få siter som, åtminstone ibland, prisar samma som en matrixsökning.
 

jumbooze

Medlem
Det är mest att flygbolaget (Qatar) själv inte har "platser" förutom i C/F.
Men Orbitz har 4 platser !?
Och till ett väldigt bra pris i klass N som resebyråer inte ser.
 

jannewa

Medlem
Kan nästan garantera att det är Married segments. Klicka vidare i Orbitz så kommer det att stå "As flight availability can change rapidly based on traveler demand, the flight that you have selected is no longer available. Please make another selection"
 

Dr. Miles

Expert
Om det är bara Orbitz eller Priceline som visar nästan samma resultat som på ITA är det garanterat pga Married segments.
 
Toppen