Problem med SJs biljettbokning

Diskussion i 'SJ & SJ Prio' startad av Jacob, 19 September 2013.

  1. Jacob

    Jacob Medlem

    På grund av ett dataintrång i SJs bokningssystem är det just nu svårt att boka SJ-biljetter. Bokningen via SJs webbsida ligger nere, likaså möjligheten att köpa biljetter via biljettautomaterna på stationerna samt via de flesta övriga säljkanaler, inklusive telefonbokningen. Passagerare som har redan köpt biljett men inte haft möjlighet att hämta ut den kan ändå…
     

    Se hela inlägget

  2. jumbooze

    jumbooze Medlem

    Ort:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Sidan verkar fungera nu men de skriver:

    Vissa störningar kan förekomma
    Nu börjar våra IT-system åter att fungera men vissa störningar kan fortfarande förekomma. Det går också att nå oss på telefon 0771–757575 eller 0771–75755 igen.

    Har du redan köpt biljett men ej kunnat hämta ut den är du välkommen att kliva ombord. Ska du resa med SJs tåg hänvisar vi till biljettförsäljning ombord, utan extra avgift, på respektive tåg till dess IT-problemen är helt lösta.
     
  3. lnixon

    lnixon Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Inte "dataintrång" - överbelastningsattack.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×