Problem med SAS Australia och Amadeus Asia

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av twiggs, 24 September 2012.

1. twiggs

twiggs Medlem

Hej!
    Har gjort ett par bokningar dit jag skulle behöva använda SAS Australia (för att lägga in guldkort på bokningen) men det fungerar inte alls. Har provat med vanliga SAS-bokningar som jag/min arbetsgivare betalt för pengar såväl som en kommande bonusresa utan vidare resultat. Får ett felmeddelande hur jag än gör och vilken webbläsare jag än använder.

Har också provat samma bokningar på Amadeus Asia men det går inte heller.

Någon som har samma problem eller eventuellt kan tänka sig att pröva med en egen bokning och se vilket resultat den får?

SAS Australia: https://wftc3.e-travel.com/plnext/SASaustralia/GetPNRsList.action?LANGUAGE=GB&SITE=CAPVCAPV

Amadeus Asia: https://eitr.amadeusasia.com/index.aspx

2. Jag misstänker att Amadeus har ändrat backend-moduler därför fungerar inte dessa webbsidor längre. :(

3. 090034208

090034208 Medlem

Land:
    Finland Finland
    Prova med Blue1.fi, välj svenska, där kan man sätta in och ändra bonuskort. (Jag kan göra det när jag skall flyga KF och SK)

4. tomle

tomle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Prova LOT eller Lufthansa, brukar funka för mig

4 personer gillar detta.
  5. twiggs

twiggs Medlem

Jag hade tänkt att lägga in ett guldkortsnummer i en poängbokning, trodde man bara kunde göra det via i princip SAS Australia (Lufthansa och KF fungerade inte till detta önskemål), men det visade sig att LOT fungerade alldeles utmärkt!

Tack, tomle!

6. andreas

andreas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    -Tack Tomle för att du delade med dig av detta! Thumbs up!

1 person likes this.
  7. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fina med Lufthansa är att man även kan lägga in passinformation. Funkar hur bra som helst!

1 person likes this.
  8. bhen

bhen Medlem

Nybörjarfråga; Vad är poängen med att lägga in bonusnummer i en poängbokning?
    För att slippa visa kortet när man ska in i lounge eller?
    /b

9. Mikael

Mikael Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blir det förseningar eller inställt flyg är nog också möjligheten att du får bättre behandling om du har status.

10. Chansen att få Op-Up ökar. :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!