Problem med retroregistrering - hur gå vidare?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av fmansson, 10 Mars 2015.

  1. fmansson

    fmansson Medlem

    Ort:
    Örebro
    Land:
    Sverige Sverige
    Har två case just nu som jag vägrar ge mig på.

    1. Min fru flög med SK/LX till DXB strax innan jul och har fått poängen för sträckan ARN-ZRH. De kom in bara efter någon vecka. När poängen (25% intjäning) för sträckan ZRH-DXB inte kom in så gjorde jag en retroreg åt min fru. Fick till svar att denna leg har krediterats till annat program. Grejen är att hon inte är medlem av något annat bonusprogram. På fråga till vilket program poängen krediterats har de inget svar. Det handlar om 750 baspoäng. Hur gå vidare?

    2. Jag bokade under januari en resa till LIS med TP i C. Det var GOT-LIS-ARN som gällde och cirka två veckor innan avgång från GOT får jag ett mejl om att avgången är inställd och att jag blir ombokad via FRA. Alltså Lufthansa C ner till FRA och vidare med TP C till LIS. Hemresan som vanligt.
    Poäng har kommit in för sträckan GOT-FRA samt LIS-ARN. Dock ej FRA-LIS. Jag har gjort en retroreg och fick till svar att jag inte finns på passagerarlistan. De bad mig mejla in kopia på boardingkort och biljett. Mejlade in det men fick återigen till svar att jag inte finns på passagerarlistan. Det handlar om 2300 baspoäng. Jag lovar, jag satt i planet!
    Hur gå vidare?
     
  2. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Antar att du testat Guld/Diamantsupporten direkt istället för vanlig retroreg (om du är EBG/EBD vill säga)?
     
    fmansson gillar detta.
  3. fmansson

    fmansson Medlem

    Ort:
    Örebro
    Land:
    Sverige Sverige
    Är EBD, men har inte testat att gå via Guld/Diamantsupporten. Får köra den vägen helt enkelt. Tack för tips!
     
  4. jth

    jth Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det här tramset har jag också varit med om. De vägrar gå med på att man var ombord trots att man ju själv ju vet om det. Jag tror helt enkelt det rör sig om att det bara tar tid innan de kan se passagerarlistorna hos andra Star-bolag. Ligg på dom med jämna mellanrum bara, i mitt fall tog det några månader innan de accepterade men sedan fick jag mina poäng.
     
    fmansson gillar detta.
  5. Peter Hagander och fmansson gillar detta.
  6. johhenrik

    johhenrik Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har aldrig skickat boardingkort/stubs fysiskt. Jag har alltid skickat en bild eller PDF av dem. Kräver de dem fysiskt ibland alltså?
     
  7. Jag vet inte hur det fungerar nu, men de krävde att posta (inte faxa eller maila) boardingkort och biljettkopia till SAS i Bangkok, ja.
     
  8. jth

    jth Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja, men det var väl för en 10 år sen eller nåt som de slutade med det.
     
  9. Brandten

    Brandten Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Nja så länge sedan var det inte. Flög med Singapore Airlines för 4år sedan och då fick man skicka brevledes. Frugan flög Air Canada för 2år sedan och då ville Eurobonus också ha papper till Bangkok.
     
  10. NotRyan

    NotRyan Medlem

    De retroregistreringar som måste skickas in hanteras idag av SAS dotterbolag Blue Travel Services i Tallinn, så det lär gå lite snabbare... :)
     
    Brandten gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×