Problem med namn BA executive club och USA bokningar

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av MarcusC, 19 Juni 2015.

1. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har i min British Airways profil endast mitt tilltalsnamn och efternamn. Vid USA bokningar skall man ju boka biljett med sitt fulla namn ( dvs bokning såsom det står i passet)

Men det innebär min British Airways profil inte klickar/matchar. Även om British Airways kortet ligger inne så har jag inte fått några poäng och online retro claim fungerade inte heller. Vid kontakt med British Airways Executive Club så säger dom att de har annnat namn i bokning än min profil..!!

Hur gör övriga här?

Har inte detta problem på ex vis Lufthansa/SAS

Nu måste jag skicka in boardingkort/passkopia etc, lite småbökigt.

2. kristerj

kristerj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har alltid bara bokat biljetterna till USA med tilltalsnamn och efternamn (dvs samma som i BAEC profil). När jag sökt ESTA har jag angivit alla förnamn. Har fungerat utan krångel för mig, så du kan nog boka biljett med bara tilltalsnamnet, detta finns ju med i ditt pass.

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  4. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det viktiga brukar väl ändå vara att namnet man reser med också är första namnet i passet?
    Det är ju inte alltid man har tilltalsnamn som förstanamn.

Exempel: Peter Erik Svensson - tilltalsnamn; Erik.

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är bra om det är så, men inte nödvändigt. Jag har inte mitt tilltalsnamn som första förnamn. (Detta ska jag dock ändra på för att underlätta lite)

SNIFF gillar detta.
  6. nissefalk

nissefalk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har 3 första namn varav mitten namnet är mitt tilltals namn, har bara tilltalls namn och efternamn på alla mina bokningar och profiler, fungerar utan problem

7. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag anger bara mitt andra förnamn som är tilltalsnamn i bokningen som också är det som finns i min profil. Sedan i APIS anger jag samtliga namn enligt passet och i ESTA anger jag mitt första förnamn i passet (enligt reglerna för ESTA), så det blir tre olika varianter.

8. Paby

Paby Medlem

Jag använder bara tilltalsnamn och efternamn när jag reser samt i alla FF-profiler. Mitt tilltalsnamn är mitt andra namn i passet. Med *A har det aldrig varit några problem men i OW har det strulat ett par gånger. En British Airways-anställd har vid nåt tillfälle påtalat att jag borde resa med alla namn men därefter gått vidare med incheckningen som den var. Framförallt AAs system verkar ha svårt för att fatta ibland vid incheckning i automater och behöva handpåläggning..

I APIS anger jag alltid alla namn såsom dom står i passet.

9. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra med input...då kör jag bara tilltalsnamn framöver ;)...Tack

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!