Senaste nytt

Problem med Latam...

Lukas2

Medlem
Är det någon mer än jag som har haft problem med och boka och veta med LATAM. Jag gjorde en bokning på deras hemsida. Mellan Madrid och Frankfurt ToR. Fick inget bekräftelse mail, inga pengar drogs från kortet. Igår ringde jag till deras kundtjänst, fråga vad som händer och sker. Han kunde inte göra något, la upp ett ärende. Om jag förstod han rätt, kunde de inte dra pengar, för jag bodde i Sverige. De ringer tillbaka kl. 00:30 på natten, eftersom de ringde från Usa. Jag sov och svarade därför inte. Ringer igen idag, och kommer bara till spansktalande personer, ringer på spaniennummret. Försöker 3 gånger... fast man väljer engelska, så kommer man bara till spansktalande. Tillslut provar jag ringa till Usa, kommer till spansktalande igen... får tillslut prata med en supervisor... som inget kan göra, han ska hitta någon som kan ringa upp mig. Hur svårt ska det vara? Är det någon mer som haft så här struligt med LATAM eller, har jag bara lite otur??
 
  • Gilla
Reactions: Gus

nota bene

Medlem
Låter som problematiskt. Jag har bara bokat med dem en gång och då gick det utan problem! (Samt en Avios-bokning där jag lyckades få poäng för cash-biljett!)

Ett tips är dock att knaggla sig fram på spanska ;) Brukar fungera utmärkt för mig i Portugal eller Italien om saker skiter sig...
 

Mikeswe

Medlem
Är det någon mer än jag som har haft problem med och boka och veta med LATAM. Jag gjorde en bokning på deras hemsida. Mellan Madrid och Frankfurt ToR. Fick inget bekräftelse mail, inga pengar drogs från kortet. Igår ringde jag till deras kundtjänst, fråga vad som händer och sker. Han kunde inte göra något, la upp ett ärende. Om jag förstod han rätt, kunde de inte dra pengar, för jag bodde i Sverige. De ringer tillbaka kl. 00:30 på natten, eftersom de ringde från Usa. Jag sov och svarade därför inte. Ringer igen idag, och kommer bara till spansktalande personer, ringer på spaniennummret. Försöker 3 gånger... fast man väljer engelska, så kommer man bara till spansktalande. Tillslut provar jag ringa till Usa, kommer till spansktalande igen... får tillslut prata med en supervisor... som inget kan göra, han ska hitta någon som kan ringa upp mig. Hur svårt ska det vara? Är det någon mer som haft så här struligt med LATAM eller, har jag bara lite otur??

Har haft samma erfarenhet som dig med dem. LATAM customer service är något av de sämsta jag upplevt. Bokade awardbiljett, som jag var tvungen att avboka. Slogs över att ingen kunde hjälpa mig med detta (någonstans!!). Kan säga att spanskan inte spelade någon roll i mitt fall.

Ringde samtliga av deras telefonnummer i USA, Europa, Colombia, Chile. Slutade med att jag fick gå till ett LATAM kontor för att ordna detta (vilket kanske inte är så lätt i ditt fall). Ett ytterliggare tips är publika posts på typ twitter eller facebook. Det verkar tyvärr vara det enda som hjälper.

By the way.. glöm ej något ombord. Efter ett par välbehövda drinkar i C på en flygning med LATAM mellan SCL-GRU-BOG så traskade jag glatt ut, och påminde mig om precis vid ankomst i terminal efter bryggan att jag ju hade handlat in ett par riktigt trevliga Chilenska viner och ett antal presenter i SCL. Trots att jag stod precis ankomstgate, så sade LATAM att jag inte fick lov att vända för att hämta detta. Dessutom ville ingen av dem själv hjälpa till med detta, utan man hänvisade mig istället till "Lost Luggage".

Det dröjde således c:a 4,5h innan någon behagade leta ombord, och då var presenterna och vinet mystiskt "borta".. Har helt klart mig själv att skylla, men ställde ändå frågan till dem (med tanke på att vi bara var 3 pax i Business från GRU-BOG) hur saker bara kan försvinna från en stängd baggage hylla. Svaret blev att antagligen någon passagerare i Economy hade öppnat denna och tagit sakerna .. Kändes lite långsökt att "någon" på några sekunder snor med sig en förseglad plastpåse med okänt innehåll i Colombia :) . Jag tror fortfarande på den andra förklaringen, att LATAM's personal troligen hade en ganska trevlig vinprovning denna kväll ;) ..
 
Last edited:

pep

Medlem
Är det någon mer än jag som har haft problem med och boka och veta med LATAM. Jag gjorde en bokning på deras hemsida. Mellan Madrid och Frankfurt ToR. ....
En løsning kan være at booke gennem OTA, f.eks. Priceline, Kayak, Expedia..? Det kræver dog at man ikke har behov for at ændre billet, ellers er helvede løs...
 

Lukas2

Medlem
Nu ordnade sig det tillslut iaf. igår damp det ner ett bekräftelse mail på eftermiddag. Skickade iväg ett mail tidigare på dagen och frågade, vad som hände, som de svarade på. Så där var jag lite seg, för jag trodde det var ett automail, som inte gick och svara på. Så nu är det klart, även ifall jag tycker det var väldigt långtid från bokning till det vart klart, 5 dagar.
 
Toppen