Problem med kreditkortsbetalningar på Expedia.se

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Kricka, 15 Juni 2012.

  1. Kricka

    Kricka Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har vid flera tillfällen försökt boka flygbiljetter på Expedia.se för att sedan
    betala med mina American Expresskort. Jag har både ett gammaldags grönt
    Amex resp. Amex Eurobonus men inget av korten går igenom. Expedia har
    lyckats dra bokningsavgiften men inte genomföra biljettköpet. Har dubbel-
    kollat med Amex kundtjänst som säger att det inte är några spärrar på mina
    kort. Försökte för en stund sedan göra en telefonbokning med Expedia då
    resplanen redan är gjord men de säger att även de knappar bokningen via
    hemsidan och de skulle få samma problem. Någon på forumet som provat
    (och lyckats) boka och betala med Amex ?
     
    Last edited: 16 Juni 2012
  2. Jacob

    Jacob Medlem

    Bara för att det ska vara korrekt, är det Expedia du menar?
     
  3. Kricka

    Kricka Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Jacob,
    Naturligtvis är det expedia.se ! Ibland blir det fort och fel - kan du hjälpa mig
    att ändra trådens namn ?
     
  4. Ericel

    Ericel Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Samma problem idag för mig... fungerar inte med amex..
     
  5. henke12

    henke12 Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har gjort 2 bokningar via expedia senaste månaden(den senaste i tisdags)

    Båda två funkade utmärkt att betala med EuroBonus Amex
     
  6. Ericel

    Ericel Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Hoppas det löser sig snart.. var i kontakt med deras kundtjänst och dom sade att dom har och har haft massa tekniska problem.. verkar dock inte ta det speciellt allvarligt när jag frågade när det kunde tänkas vara löst.. känns ju som om en internetbokningsbyrå inte kan ta betalt och inte verkar bry sig så är det lite skummt..
     
  7. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Råkade ut för något liknande idag. Skulle göra en bokning hos Expedia, men av någon anledning vägrade de acceptera mitt kort. Såg att de har reserverat ett belopp på 75kr utan att ställa ut någon biljett.
     
  8. Homer

    Homer Medlem

    Nu har jag ett liknande problem, fast tvärtom, biljetten är utställd för en vecka sedan men de har inte dragit några pengar eller ens reserverat något?!
    Låter ju bra men frågan är om det finns någon hake så att den kan avbokas?
     
  9. Homer

    Homer Medlem

    se där, nu drogs pengarna
     
    jumbooze gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×