Problem med kreditering av Finnair-flighter till BAEC

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Stefan62, 20 Mars 2014.

1. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Redan vid bokningen av mina Finnair-flighter registrerade jag mitt BAEC-kontonummer.

På boardingkorten finns numret angivet, men ändå har inga poäng registerats.

Jag har gjort en online-claim, men alla har blivit ”rejected” med förklaringen att flighterna redan är ”awarded to Your account”.

Någon med liknande erfarenheter/problem?

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När flög du? Det tog över en vecka för mig att få in poäng från Finnair häromsistens, men till slut kom de.

3. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu har det gått en månad och jag har gjort online retro-registrering.

British Airways säger att Finnair "rejected the claim".

Finnair säger att jag ska kontakta British Airways...

Vad gör man?

4. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Liknande det som jag råkade ut för. Men tydligen hade jag tur för efter inte allt för många dagar så hade de stackars poängen hamnat rätt.

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ring och prata med British Airways.

6. RonnieK

RonnieK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag råkade ut för samma sak, fast tvärtom. Dvs jag åkte med British Airways men krediterade till Finnair. Det löste sig genom att kontakta Finnair på Twitter. De behövde ett par försök på sig med att få ut poängen från British Airways.
    På något sätt löser det sig i slutändan men jag är förvånad att sånt här fortfarande sker, speciellt när alla nummer är registrerade i förväg.

7. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Uppdatering:

Efter 52 dagar och ett antal mail så har aviosen krediterats mitt BAEC-konto, även om British Airways länge hävdade att jag aldrig varit ombord på Finnair-flighterna.

Jag fick till slut hjälp av FinnairPlus-personal att verifiera att boardingcard-kopiorna var riktiga och att allt stämde.

Nu väntar jag bara på att Tier-pointen ska bli rätt så att jag åker upp en statusnivå.

1 person likes this.
  8. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Grattis. Vad blir det för nivå? Silver or Gold and you're hooked...

F.ö. har mina Finnair krediteringar till BAEC alltid postat korrekt, säkert över hundra sektorer sista åren. Det tar någon vecka, men kommer in gör dom. Verkar som Stefan62 och British Airways har ett stormigt förhållande :D

2 personer gillar detta.
  9. Åbobo

Åbobo Medlem

Under de senaste tiderna har flygen (även op. av BE) postat inom en vecka utan några som helst svårigheter.

10. xmit

xmit Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har samma erfarenhet för de senaste månaderna, 3-5 arbetsdagar så har poäng & TP varit på kontot.

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!