Problem med British Airways och BA Visa

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av FQF99, 31 Januari 2013.

1. FQF99

FQF99 Ny medlem

Edit.....

Last edited: 21 Februari 2013
  2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej och välkommen som Entrecard-kund. Det verkar vara det bästa sättet att skaffa sig problem man inte behövde faktiskt.

Just det här problemet har jag inte hört talas om tidigare, men det låter helt i linje med de problem folk i övrigt brukar ha.

3. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    AF4590 spännande nick.

4. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag rä inte riktigt med. Jag har (eller haft) samma situation där entercard öppnar ett konto åt dig. Jag har just i förra veckan fått det kontot avslutat och aviosarna överförda till mitt riktiga konto, det var inga problem. Men tier points får du ju inte pga kortköpen, så hur kan du ha fått det? Har du använt ditt entercardkonto när du bokat flygningar och krediterat till det? Det är ju en intressant twist, jag tror inte någon här har gjort det förut. Enligt mailet säger ju British Airways att de gett dig både avios och tier points...

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    AF4590 har väl flugit lite innan han skaffade sitt British Airways Visa...

6. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, men det är ju det jag menar. Man ska ju stänga det BAEC konto som entercard öppnade åt en, inte tvärtom. På det bör det inte finnas några tier points, annars kan jag tänka mig att problem kan uppstå.

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det ska man, men det är inte alltid det blir så... Framförallt om Entrecard gör det åt en.

8. kristerj

kristerj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du kontonumren på båda dina BAEC konton? Du borde kunna ringa BAEC och be dem reda ut det hela. Större chans att få det rätt där än ringa Entercard, enligt min uppfattning.

9. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte vad jag ska säga om ditt user name, men kontroversiellt är det.

För att förstå ditt predikament:

Du har två aktiva konto. Ett p.g.a. att Entercard är inkompetenta bortom allt förstånd, och ett som du tidigare själv öppnat hos BAEC.

Har du Tier Points och Avios på det gamla kontot?
    Har du Tier points och Avios på det nya kontot (Skapat av Entercard)?

Saknas det Tier Points på det ihopslagna kontot? Summan ska ju vara det du hade på båda.

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är där roten till allt ont börjar. Jag tror faktiskt att hur de hanterar detta även ställer till det när man pratar med British Airways.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!