Senaste nytt

Problem med bokning hos Lufthansa

bankb

Medlem
Har hittat en flight från Kalmar-Seoul i ITA Matrix med Lufthansa och SAS. När jag försöker boka den så kör det ihop sig lite. Försöker göra bokningen hos Lufthansa.

Jag lyckas hitta KAL-ARN-FRA som en möjligt resa att boka. Och jag hittar FRA-ICN. Men när jag skriver in avreseort Kalmar och destination Seoul så hittar den inget bokningsbart.

Det är en layover i FRA på 6 timmar, så det är ju inte av den anledningen jag inte lyckas boka hela vägen.

Någon som vet vad som kan vara fel och i sånt fall, hur jag kommer till rätta med det?

Tack på förhand!
 
Har hittat en flight från Kalmar-Seoul i ITA Matrix med Lufthansa och SAS. När jag försöker boka den så kör det ihop sig lite. Försöker göra bokningen hos Lufthansa.

Jag lyckas hitta KAL-ARN-FRA som en möjligt resa att boka. Och jag hittar FRA-ICN. Men när jag skriver in avreseort Kalmar och destination Seoul så hittar den inget bokningsbart.

Det är en layover i FRA på 6 timmar, så det är ju inte av den anledningen jag inte lyckas boka hela vägen.

Någon som vet vad som kan vara fel och i sånt fall, hur jag kommer till rätta med det?

Tack på förhand!
Förmodligen får du ringa flygbolaget om du vill boka, men det kan ju vara värt att testa om du lyckas boka via en resebyrå. Kolla t ex om du kan boka den här: BookWithMatrix - Book flight itineraries from ITA Matrix

Edit: Eller så är det för att du försöker boka en resa från Kaltag Airport i Alaska (KAL). Kalmar heter KLR
 

Senator

Moderator
Det går att boka på Lufthansa.com men du måste göra två saker:
1. Använda segmentfunktionen och dela upp resan. Jag delade den som Kalmar-Frankfurt, Frankfurt-Seoul och hem Seoul-Munchen, Munchen-Kalmar
2. Välja "Lufthansa Group" som flygbolag

Utmaningen är att du inte kan ta dig hem hela vägen till Kalmar samma dag. Antingen blir det övernattning i Munchen/Frankfurt eller Arlanda om jag ser rätt. Du kan också ringa Lufthansa, det kostar 500kr att boka.
 

agehall

Medlem
Har hittat en flight från Kalmar-Seoul i ITA Matrix med Lufthansa och SAS. När jag försöker boka den så kör det ihop sig lite. Försöker göra bokningen hos Lufthansa.
Antingen gör du som Senator föreslår eller så ringer du Lufthansa och bokar. Jag brukar ringa eftersom det gör det enklare än att mikkla med multisegment för att få fram det man vill ha.

Jag lyckas hitta KAL-ARN-FRA som en möjligt resa att boka.
Det är imponerande - vem flyger KAL-ARN, det vore en intressant linje att testa.
 

bankb

Medlem
Antingen gör du som Senator föreslår eller så ringer du Lufthansa och bokar. Jag brukar ringa eftersom det gör det enklare än att mikkla med multisegment för att få fram det man vill ha.


Det är imponerande - vem flyger KAL-ARN, det vore en intressant linje att testa.

Gick lite snabbt i fortkortningen där :) Men det är rätt sökt från Kalmar.

Tack för alla tips. Jag ger det ett försök innan det blir samtal till Lufthansa.

Blir en natt på Arlanda innan flyget hem till Kalmar, men det funkar det med.
 
Toppen