Senaste nytt

Problem med att välja säte på SAS

jth

Medlem
Kan inte heller välja säte och har inget "favoritsäte" i min profil. Meckigt, får väl gå runt lufthansa som ni andra :)

Edit: Hur gör ni på lufthansa och LOT, jag tog fram min reservation på bägge sidorna men det finns inget sätt att ändra eller lägga till seating. Måste man ha ett konto och logga in?

Edit2: Hittade till slut knapparna på LOT , under passenger details fanns en halvt gömd knapp som heter "modify". Men så fick jag samma felmeddelande där också. :(
 
Last edited:
Loggade in till min profil och hittade att hela dialogen är förändrat att välja seat. Se bild nedan.jag hade nu inga problem att välja seating för mina kommande bokningar.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    163,2 KB · Visningar: 832
Last edited:

jth

Medlem
Jag felanmälde problemet till SAS websupport och fick efter någon timme ett utförligt svar tillbaka:

Hej jth,

Tack för din e-post.

Jag ser att när du bokade din resa den 1 november så var du Bas medlem. Du blev sedan uppgraderad till Guld den 5 november.I din bokning så ändras ej status automatiskt så där låg du kvar som bas och kunde därmed inte välja säten.

När jag ändrade din status i bokningen till EBG så gick det utmärkt att ändra säten.
Jag valde 5C och 5B, du kan själv gå in och välja andra säten om du vill sitta på annan rad.

xxxxxx
Support Agent
Global Support


Så det var tydligen min statusändring som är boven, kanske fler med samma problem med tanke på alla goldruns som varit på sistone! Snabb och utmärkt service av kundsupporten måste jag säga!
 

mry

Medlem
Så det var tydligen min statusändring som är boven, kanske fler med samma problem med tanke på alla goldruns som varit på sistone! Snabb och utmärkt service av kundsupporten måste jag säga!

Det går ju att lösa själv, bara att logga in på bokningen på t.ex. Lufthansas sida och byta ditt eurobonus nummer.
 

jth

Medlem
Det går ju att lösa själv, bara att logga in på bokningen på t.ex. Lufthansas sida och byta ditt eurobonus nummer.

Jag ändrar mitt tidigare svar:
Du har rätt, det går att fixa själv. Jag gick in och ändrade mitt nummer på lufthansa.com och nu gick det att boka säten. Tydligen måste man ändra manuellt ändå för att det ska "ta"! Problem solved.
 
Last edited:

rob74

Medlem
Jag fattar inte vad SAS håller på med angående seating. Ändrade mitt säte från 8x till 4C igår. Idag skuffades jag bak till 8C vid incheckning. Ändå vet jag icke-statusfolk som sitter längre fram (eftersom jag råkar jobba med en av dem). Go är från just rad 4.
Tydligen en massa sätesändringar enligt besättningen.
En av dem kom just fram och frågade om jag var någon annan...
Kanske flygplansbyte på g. De hade ändrat gate iaf.
Men om inte, så undrar man ju.
 

fcx

Medlem
Ni som kan SAS, vad krävs för biljett/status för att förboka säte i SAS GO inom Europa, tex till/från London?

EBG är det enda som ska ge möjlighet att boka säte i den klassen (för alla passagerare i samma bokning). I Plus får även statuslösa välja plats direkt.
 
Har ju funkat via LOT ett tag nu men nu verkar den dörren ockå vara stängd, några ytterliggare knep för att fixa sin seating nu? (biljetter inte bokade vi SAS gäller detta)
 

Chrille

Medlem
Lite lurigt med seatingen just nu. Till morgondagens inrikesutresa finns endast ett fåtal säten att välja på för mig i appen, men betydligt mer om man loggar in via "mina sidor" i en webbläsare. I ena fallet blockas tydligen en massa mittsäten, vilket i.o.f.s. är en trevlig feature, men samtidigt är det ju bra att veta om det sitter någon där eller inte när jag ska ta ställning till vilken plats jag ska reservera för min rumpa....
 
Toppen