Senaste nytt

Problem med att välja säte på SAS

shakank

Medlem
Hjälper ju inte ens välja säte vid incheckning på websidan. ARN-FRA
Valde 6C i går kväll. kollar igen på morgonen. 15C har jag nu fått. men 6C är fortfarande ledigt så bara välja det igen. fanns gott om lediga säten där framme. Är ju bara EBG.....
Tycker det är ganska vanligt och svar från kundtjänst är olika beroende på vem. "Oj nä Guld ska inte behöva råka ut för detta" eller "Vi kan inte garantera säten se vår avtalstext" den sista var ju verkligen kundvårdande eller? Appen blånekade förstås ens låta mig checka in alls.
 

Agö

Medlem
Hjälper ju inte ens välja säte vid incheckning på websidan. ARN-FRA
Valde 6C i går kväll. kollar igen på morgonen. 15C har jag nu fått. men 6C är fortfarande ledigt så bara välja det igen. fanns gott om lediga säten där framme. Är ju bara EBG.....
Tycker det är ganska vanligt och svar från kundtjänst är olika beroende på vem. "Oj nä Guld ska inte behöva råka ut för detta" eller "Vi kan inte garantera säten se vår avtalstext" den sista var ju verkligen kundvårdande eller? Appen blånekade förstås ens låta mig checka in alls.

Kan ju ibland vara byte av flygplanstyp m.m. som spökar vid plastbyten. Jag är nog extrem när det gäller att kolla platsreservation.
 

Chrille

Medlem
SAS skrev:
- Anledningen till att en eller flera platser nedan inte har tilldelats beror på att flygbolaget inte släpper platser för minst ett flygsegment vid den här tidpunkten. (4631 - 4360)
- Anledningen till att en eller flera platser nedan inte har tilldelats beror på att flygbolaget inte släpper platser för minst ett flygsegment vid den här tidpunkten. (4631 - 4360)

Man ser redan i grafiken att det går att markera andra säten, men att programmet inte släpper taget om det gamla sätet. Grrrrrr...
 

011430121

Medlem
Har samma problem, nu i helgen ARN-LHR-ARN är vi 5 personer som var seatade tillsammans men är nu splittrade, och kan ej seata oss tillsammans, i januari så är det samma problem SFO-CPH. Har talat med SAS och han "förstår inte" vad som har skett!
 
Får återigen samma problem. Nu på SK1463 OSL-CPH. Försöker sätta mig med sällskap på rad 11 för bättre benplats, men det går inte, trots att platserna är lediga.

Det här börjar bli lite irriterande. Har inte tid att ta kontakt med SAS varje gång jag ska välja säten.
 
Tog kontakt med chatten som först svarade att det inte gick att boka rad 11 i deras system. Då undrade jag om det var på grund av deras nya strategi att låta folk betala för dessa platser. Då menade han att det inte fanns några säten på rad 11. Jag hänvisade då till seat map på B737-700 Seat Map Scandinavian Airlines (SAS) Boeing B737 700 - Aircraft Seats och hade en minut senare en ny bekräftelse med platser på rad 11. Han bad om ursäkt och menade att han kollade i fel system.
 
A

Aurora

Guest
Tog kontakt med chatten som först svarade att det inte gick att boka rad 11 i deras system. Då undrade jag om det var på grund av deras nya strategi att låta folk betala för dessa platser. Då menade han att det inte fanns några säten på rad 11. Jag hänvisade då till seat map på B737-700 Seat Map Scandinavian Airlines (SAS) Boeing B737 700 - Aircraft Seats och hade en minut senare en ny bekräftelse med platser på rad 11. Han bad om ursäkt och menade att han kollade i fel system.

Det gjelder kun langreiser, IC, med Airbus 330 / 340 - og er ikke kommet i gang enda. Det gjelder ikke intra-europa, intra-skandinavia :)
 

fcx

Medlem
Hade problem förra veckan med att välja plats. Fyra flighter i bokningen, varav en med CRJ900. Var seatad på 1F på CRJ-flighten (men inte på de andra), och det sätet gick inte att byta. Ej heller att välja säte på andra flighter. Gissningsvis pga att 1F inte finns på CRJ900...
 
Toppen