Problem med att välja säte på SAS

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av rob74, 27 November 2013.

  1. rob74

    rob74 Medlem

    Ort:
    Kiruna
    Land:
    Sverige Sverige
    Gjorde just några inrikesbokningar för december.
    När jag har valt mina säten och bekräftar så får jag följande felmeddelanden:

    - Anledningen till att en eller flera platser nedan inte har tilldelats beror på att flygbolaget inte släpper platser för minst ett flygsegment vid den här tidpunkten. (4631)
    - Anledningen till att en eller flera platser nedan inte har tilldelats beror på att flygbolaget inte släpper platser för minst ett flygsegment vid den här tidpunkten. (4631 - 4360)
    - Anledningen till att en eller flera platser nedan inte har tilldelats beror på att flygbolaget inte släpper platser för minst ett flygsegment vid den här tidpunkten. (4631 - 4360)
    - Din bokning är bekräftad men dina specialönskemål kunde inte bekräftas för dessa flighter. (4609)


    Någon mer som har sett detta? Har EBG och det brukar ju då gå att välja säte vid bokning...
     
  2. englundjesper

    englundjesper Medlem

    Ort:
    Oslo
    Land:
    Norge Norge
    Fick samma igår. Löste sig efter att någon på chatten gick in och valde säten åt mig.
     
    1 person likes this.
  3. Trox

    Trox Medlem

    Samma fel för mig. Ringde men fick veta att jag ska vänta till incheckningen öppnar 23 timmar innan avgång. Hon lät väldigt osäker på svaret så det var väl bara en vild gissning. Ska testa igen nu.
     
  4. tob

    tob Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Upptäckte sist jag bokade SAS via vår resebyrås (HRG) onlineverktyg att jag inte längre kunde välja sittplats direkt genom deras verktyg som jag kunnat göra innan (sedan jag blev EBG).
    Dock fungerade det att välja plats när jag gick in via sas.se.
    Detta var i början av november.
     
  5. rob74

    rob74 Medlem

    Ort:
    Kiruna
    Land:
    Sverige Sverige
    Testade via andra "kända kanaler" också, men länken att välja säte dök då inte ens upp.
    Får ta ett snack med SAS.
     
  6. rob74

    rob74 Medlem

    Ort:
    Kiruna
    Land:
    Sverige Sverige
    Ringde SAS och de fixade seating på ett par sekunder!
    Får se då hur länge det där felet ligger kvar på hemsidan.
     
  7. iRobert

    iRobert Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Får samma felmeddelande, antar att det beror på att jag bokat SAS Go och därmed inte kan välja sittplats innan check-in.
     
  8. Aurora

    Aurora Medlem

    Tror det har vært noe problemer med innsjekk det siste døgnet, ikke bare for SAS, men også Lufthansa. Fikk ikke sjekket inn på en flight for i morgen, måtte kontakte dem for å få seter (business class).
     
  9. FF#1

    FF#1 Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    Har haft massa problem den sista månaden med SAS och seating, har rest med fru och Infant en del och alla resor har varit bokade på två separata bokningar (jag samt fru+Infant och ev 5 år mini)

    Hälften av gångerna har vi inte fått någon knapp för att välja säte i incheckdialogen, och resterande gånger skumma felmedelanden eller så har de via telefon påstått att min fru + infant har skapat en block så att det inte går att seata dem brevid mig? Infanten ahr även varit svår att seata överhuvudtaget… sist så fick de knappa 20 minuter i Luleå i bag dropp och planet fick vänta på oss… på Frankfurt tog det 15 inuter för de i F disken att sätta lillen i knät på frugan, trots att vi hade bokat som vanligt via sas.se

    På totalt 8/8 legs med sas så har det varit mer eller mindre omöjlig att seata dem brevid mig. Trots ivrigt knappande och telefonerande. När de väl har lyckats via telefon så har vi upptäckt att 5 åringen är seatad på rad 20 själv och vi på rad 7-8…. argh!

    Nu har det löst sig rätt bra pga. bra ombordpersonal och tillmötesgående medpassagerare, förutom på sista flygningen då våra säten på rad 6 vart 26 vid incheck.

    Känns som att det är nått fel som är trasigt.
     
    Last edited: 27 November 2013
  10. Tommy Palomäki

    Tommy Palomäki Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hmm. Jag har också en hel del inrikesbokningar, men för mig har det funkat bra att välja seat efter gjort bokningen.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×