Senaste nytt

Problem med att välja plats hos Swiss

wollmar

Medlem
Bokade bonusresa genom USDM. Första två flighterna flygs med LX. Problemet uppstod när jag skulle ringa till SWISS för att välja plats. Eftersom biljetten är utfärdad av US Airways som har tagit med mina mellannamn så är dessa för många för SWISS bokningssystem som inte kan boka något säte för mig. De påstår att de inte har rättigheten att korta ner namnen till mitt För- och efternamn utan att jag måste ringa US Airways för detta. Ringer tillbaka till US Airways men de hävdar att det är SWISS problem och att de inget kan göra. Ringer igen och försöker förklara att problemet bara har uppstått hos LX men inte hos LH, CA TG osv. Ingen respons utan SWISS hävdar att biljetten inte är utfärdad om det inte fixas. Ringer tillbaka till US Airways för att försäkra mig att biljetten är utfärdad vilket de hävdar att den är och problemet lär lösas när jag väl checkar in på ARN. Lite jobbigt att inte få det bekräftat från SWISS. Tror att det löser sig vid Check-in men man vill inte stå där och se resterande flighter försvinna.
Någon som har haft samma problem? Tips?
 

Davvelavve

Medlem
Har problem med att välja plats hos swiss.

Såg att det fanns plats i minikabinen på rad 5 så tänkte ändra till den, men något hände och nu har jag ingen bokad plats? Verkar vara 20% beläggning så ingen fara så sett men har testat på sas och swiss, inget funkar...
 
Toppen