Problem med AMEX i SAS läsare med nytt kort

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Holloman, 3 Maj 2013.

  1. Holloman

    Holloman Medlem

    Ort:
    Enebyberg
    Land:
    Sverige Sverige
    Fick ett nytt Amex/Eurobonus kort för ett par månader sedan. Sedan dess har jag haft problem med att få SAS kortläsare (och övriga på flygplatserna) att hitta mina resor. Vissa läsare hittar dem, vissa hittar dem efter flera försök, men i de flesta fallen får personalen leta rätt på min resa i datorn. Jag ringde Amex för att be om ett nytt kort, men fick besked om att det hängde ihop att de numera har chip på korten och mycket av informationen sitter där istället för i magnetremsan.

    kontentan var att problemet var känt och att det jobbades på det, men ett nytt kort skulle inte lösa problemet.

    Är det fler av er som haft samma problem?
     
  2. possum

    possum Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har precis samma problem med mitt kort. Det funkar oftast men först efter 3-4 försök. Ibland går det inte öht. Jag antar att man helt enkelt får svälja förtreten och klistra dit den där travelpass-grejen på telefonen.
     
  3. Johan_G

    Johan_G Medlem

    Ort:
    NYO
    Land:
    Sverige Sverige
    Mina bokningar brukar hittas med en gång, dock får jag ofta ett idiotiskt felmeddelande som säger att magnetsremsan är skadad och att jag ska kontakta kortutgivaren, efter det kommer alltid bokningen upp ändå. Det känns lite förvirrat.

    Förresten, hur funkar det med Amex om man hoppar upp eller ner i status på EuroBonus, utfärdar de ett nytt kort med nytt kortnummer då eller får man behålla det gamla?
     
  4. ski

    ski Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det kommer ett nytt kort med de fem sista siffrorna annorlunda. Fick ett sådant förra veckan.
     
  5. Holloman

    Holloman Medlem

    Ort:
    Enebyberg
    Land:
    Sverige Sverige
    Hmm, för att komma runt problemet med att SAS läsare slumpmässigt inte hittar min bokning på AMEX kortet skaffade jag som komplement ett EuroBonus/Diners. Det började bra, men efter att ha testat det i en check inautomat och fast track med positivt resultat så fungerade det inte i de två läsarna i loungen på Arlanda. Blir mer och mer övertygad om att det inte är mitt SAS/Amex kort som i sig är problemet.
     
  6. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Det kan mycket väl vara samma nummer också. Det har jag fått ett par gånger.
     
  7. micsjo

    micsjo Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hm. Lägger alltid biljetten på mitt platinakort. Fungerar felfritt varenda gång. Dock ett gammalt utan chip! Jag undrar om jag är den siste i landet som har utan chip?
     
  8. Holloman

    Holloman Medlem

    Ort:
    Enebyberg
    Land:
    Sverige Sverige
    Diners/EuroBonus kortet är utan chip. Inte för att det fungerar hos SAS (för mig) för det.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×