Senaste nytt

Problem i paradiset

Mike@GOT

Medlem
Vill även tillägga att det här var en engångsföreteelse och att det finns mindre begåvad personal på de flesta arbetsplatser.

Visst finns är det så, och man kanske inte ens behöver vara mindre begåvad för att prata om andra - det är nog något som är ganska mänskligt och något som vi alla har gjort vid något tillfälle om vi ska vara ärliga mot oss själva. Dock är det oerhört oprofessionellt att göra det i en öppen miljö så att folk kan höra på och det kan behöva påpekas för personalen i fråga med tillägget "en gång är ingen gång". På det sättet kanske den s.k. engångsföreteelsen inte riskerar att upprepas.
 

Artur

Medlem
Inget jag upplevt, dock har jag suttit på Betabussen med crew jag precis flugit med och hört hur de har snackat skit om kollegor de bara några minuter jobbat med, men framförallt så pratade de väldigt illa om passagerare ombord. Dock inte om mig vad jag hörde. Känns väldigt oproffsigt.

Hade de pratat om mig som de gjorde om en passagerare hade jag förmodligen mått väldigt dåligt. Var inga snälla ord om hans utseende och klädsel.

Tilläggas bör också att det var två äldre kvinnor ur besättningen som hade denna konversation med varandra

Låter väldigt oprofessionellt, speciellt i en miljö där andra passagerare befinner sig! Inte för att det skulle vara okej annars, men blir ju värre när dessa passagerare kan höra på.

Själv har man däremot aldrig lagt märke till detta(kanske jag som inte är särskillt uppmärksamm?).
 

jth

Medlem
Låter väldigt oprofessionellt, speciellt i en miljö där andra passagerare befinner sig! Inte för att det skulle vara okej annars, men blir ju värre när dessa passagerare kan höra på.

Själv har man däremot aldrig lagt märke till detta(kanske jag som inte är särskillt uppmärksamm?).

Jag har varit med om en liknande händelse för några år sedan, en cabin crew (äldre kvinna) som satt framför mig på flygbussen och pratade i telefon med en person och beklagade sig hur trist jobbet är och och hur fel allt var, inkl vissa kollegor. Hon jobbade i princip kvar för ID-biljetterna, att planera nästa nöjesresa med dessa var tydligen hennes stora grej. Nu hade hon inte SAS-uniformen på sig men det framgick rätt tydligt vilket bolag hon jobbade på.
Nu kanske inte detta är så unikt för SAS, men det sa iallfall en del om vilken attityd som tycks finnas hos vissa anställda. Jag som SAS-kund blev åtminstone ganska illa berörd av konversationen.
 

Johanna

Medlem
Nej, har aldrig varit med om det eller iaf inte sett det. Däremot att dom kan vara ganska otrevliga mot passagerare. Flög en gång med min systerdotter plus och hon frågade snällt och artigt om täcke och fick ett snorkigt svar att det fanns i förvaringen ovanför. Visste hon det hade hon inte frågat. Oftast tycker jag dom är trevliga.
 

dino_81

Medlem
Satt på sista raden i våras mellan Köpenhamn och Stockholm. Lite passagerare ombord och jag hörde väldigt tydliga vad de två manliga CC pratade om i galley.

Framförallt diskuterade de hur andra kollegor var arbetsskygga (förvisso sant) och hur andra fick dra hela lasset. Jag upplevde detta som väldigt oseriöst även om det bekräftade min egen uppfattning om arbetsmoralen hos delar av SAS ombordpersonal. För en "mindre medveten" resenär hade samtalet definitivt skadat SAS rykte.

Till saken hör att på samma rad som mig satt två CC tillhörande JetTime. De borde hört vad som sades lika bra som jag.

Men som tidigare nämnts i tråden så har inte SAS personal monopol på "skitsnack". Vad jag dock anmärker på är hur oblygt de ventilerade sina åsikter.
 
Toppen