Senaste nytt

Problem att ringa Lufthansa just nu?

Ping

Medlem
Försöker få tag på Lufthansa och boka om min biljett, men det blir helt tyst i luren efter 35-40min telefonkö med bakgrundsmusik, har telefonkön kraschat totalt eller är det bara o vänta kvar tro?

Verkar vara lång kö till Lufthansa idag :(.
 

mcleif

Medlem
Samme med Austrian Airlines. Jeg har en billet til næste uge, hvor de har ændret tid på den.

Der er rigtigt mange, som ringer pt. pga. Covid-19. Er der længe, til du skal rejse? Så er det måske en idé at vente lidt med at ringe. Kan du evt. ændre online?
 

Nikje

Medlem
Försöker få tag på Lufthansa och boka om min biljett, men det blir helt tyst i luren efter 35-40min telefonkö med bakgrundsmusik, har telefonkön kraschat totalt eller är det bara o vänta kvar tro?

Verkar vara lång kö till Lufthansa idag :(.
Förra veckan fick jag kontakt via Lufthansa Chatbot på Facebook Messenger, Chatbot (via Contact och knapp för Live Chat, kan funka att bara skriva Live Chat. Det tog också tid (någon timma om jag minns rätt) men gick att göra annat samtidigt.

Har inte testat förslagen på Lufthansa Customer Service Solutions [HACKS] men sugen på att testa tjänsten i annat ärende.
 

mcleif

Medlem
@Nikje jeg kendte ikke disse "hacks". Det er helt kanon!! :) Jeg kendte til deres chat bot, men den kan jo ingenting...

Jeg forsøger nu med deres "live chat".

For øvrigt har jeg ikke fået mails eller sms om schedule changes. Jeg har selv set dem tilfældigt, når jeg gik i appen. Mit mobilnummer og e-mail er korrekt under "contacts".
 

Ystad

Medlem
Försöker få tag på Lufthansa och boka om min biljett, men det blir helt tyst i luren efter 35-40min telefonkö med bakgrundsmusik, har telefonkön kraschat totalt eller är det bara o vänta kvar tro?
Håll ut o ring igen. Igår och förrgår hände samma sak mig flera gånger - men efter ett antal omringningar så kom jag fram. Då visade det sig att det gick att få full återbetalning på en biljett för ett flyg med avgång idag och där biljetten var "icke återbetalningsbar". Så ge inte upp.
PS Just nu har jag ett "bråk" med hotellet i Hannover som visade sig vara mycket mindre flexibelt än Lufthansa vad gäller återbetalning :(
 

Ping

Medlem
Tack för infon Ystad.
Efter 25 samtalsförsök och ca 8h senare har jag lyckats boka om min Lufthansa resa :).

Kan berätta att deras Twitter konto inte kan göra något åt ens bokning.
 

BCSkier

Medlem
Problem idag med. Ringer First Class Hotline. Musiken tystnar efter ca 50 min, hängde kvar till 2 tim 12 min utan att något hände. Ringde under tiden upp från frugans telefon, tyst efter 50min. Tredje samtalet nu.:mad:
 

Ping

Medlem
Ugh just när jag igår fixat min bokning ser jag att den nya bokningen blivit inställd
Jag nu åker med SK flight istället, någon som vet om man får orginalbokningen inlagd i miles and more programmet trots att man åker med SK flyg istället för LH?
 
Toppen