Senaste nytt

Problem att ringa internationella hotells kundtjänstnummer i Sverige?

AABack2ARN

Medlem
Det kan jag förstår när det kommer till ett antal av de nya nummerserierna för mobil. Men min mobil har 0707 som "riktnummer" vilket är en av de första nummerserierna för mobiltelefoni så det känns märkligt om det bara har med det att göra?
 

Jönsson

Medlem
Behöver komma i kontakt med Hyatt för att fråga om extrasäng etc. och hittar inget på deras hemsida annat än följande nummer att ringa: 020 795 129

Till svar får jag bara följande;



Börjar sett ett visst mönster, eller så är det bara jag som har maximal otur.

Får nämligen exakt samma svar när jag har försökt nå Hiltons reservationsnummer i Sverige 020 796 551

Är det fler som har samma problem? Eller är det min mobiloperatör? (Vimla - Telenors nät).
Det har, som tidigare nämnts, att göra med att mottagaren har blockerat mobilsamtal för att dessa kostar dem mer. Antingen får du ringa från fast telefon eller med Skype, eller så mailar du frågan. Om det är en extrasäng du vill ha kanske det är lika bra att kontakta det aktuella hotellet direkt?

Det finns såklart ytterligare ett alternativ. Fax. ;)
 

Jönsson

Medlem
Skulle nog förresten själv välja att ringa någon central kundtjänst i ett annat land eller exempelvis Storbritannien.
 
Jag hade samma problem med Hilton, Diamond-desken (via mail) ville inte ta i mitt ärende då det rörde en poängbokning utan hänvisade till telefon där svaret blev "numret kan inte nås för tillfället" på samtliga nummer.
 

Maja

Medlem
Då har jag lärt mig någonting nytt genom denna tråd. Hade ingen aning om att 020-numren kunde vara blockerade från mobilen. Äger tyvärr ingen fast telefon och har ingen fast telefon på jobbet heller så jag får helt enkelt hitta andra vägar att kontakta dem på.

@Lounge Lizard Känner igen den där frustrationen med Hilton. Har också blivit hänvisad att ringa, men det går inte då jag endast har en mobil och de vägrar inse att det inte fungerar då.
 

Maja

Medlem
@Jönsson Fördelen med hotell i Asien verkar vara just att det går att få tag på en e-mailadress och att de faktiskt svarar! :)

Frågan om sängstorlek och även kostnad för extrasäng är löst på Hyatt.

Ska bara fundera på om det är värt att betala för en natt där eller bo ta en poängnatt på Best Western Premier Incheon Airport Hotel. Det senare har helt klart sämre recensioner... :confused:
 

Jönsson

Medlem
@Jönsson Fördelen med hotell i Asien verkar vara just att det går att få tag på en e-mailadress och att de faktiskt svarar! :)

Frågan om sängstorlek och även kostnad för extrasäng är löst på Hyatt.

Ska bara fundera på om det är värt att betala för en natt där eller bo ta en poängnatt på Best Western Premier Incheon Airport Hotel. Det senare har helt klart sämre recensioner... :confused:
Fördelen med Hilton är att de har ett meddelandesystem i appen som gör att man kan skicka meddelanden direkt till hotellets front desk via “Upcoming stays”. Brukar i regel få svar direkt.
 

Maja

Medlem
Fördelen med Hilton är att de har ett meddelandesystem i appen som gör att man kan skicka meddelanden direkt till hotellets front desk via “Upcoming stays”. Brukar i regel få svar direkt.
Har 13 bokningar liggandes i appen, men tyvärr var det endast 4 hotell som jag kunde skicka meddelande till. Men helt klart ett bra tips!
 
Toppen