Problem att registrera Eurobonuspoäng efter resa med Swiss

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av SvartMjolk, 4 Oktober 2013.

1. SvartMjolk

SvartMjolk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Jag reste från Dublin till Göteborg i början på september.

Första flygningen mellan Dublin var med Swiss till Zürich i klass Y. Resterande två flighter skötte Lufthansa via Düsseldorf.

Poängen från Lufthansa var inne på mitt konto i stort sätt när jag var hemma i lägenheten. Men poängen från Swiss dök aldrig upp. Jag skickade därför in en retro claim, men fick i dag svaret att Y-klass inte genererar några poäng. Jag gick såklart in på EuroBonus-sidan på sas.se och där står klart och tydligt att Y ska ge minst 600 poäng.

Någon som varit med om något liknande?

2. Frågan är, var det verkligen Y klass i bokning? Stora Y:n som står på boardingkortet är inte för bokningsklass, utan kabinklass.

3. SvartMjolk

SvartMjolk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad jag vet så kollade jag när jag bokade biljetten att det skulle generera poäng. Men jag får kolla upp det och se om jag kan se bokningsklass i några papper jag har.

4. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad kostade biljetten? Hade det varit bokningsklass Y räkna med 15.000 SEK +/-........

1 person likes this.
  5. SvartMjolk

SvartMjolk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag betalade inte så mycket:) Jag är nog mest förvånad i det här fallet, då jag trodde att min resa i alla fall skulle generera några 100 poäng. Det är inte så mycket så klart, som sagt, mest förvånad.

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den billigaste biljetten DUB-GOT med Lufthansa & Co ligger på strax under 10k + skatter och avgifter. Det är rätt sällan man faktiskt reser i bokningsklass Y...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!