Senaste nytt

Problem att ge bort EuroBonusGold-kort

jumbooze

Medlem
Är det någon mer än jag som får upp nedanstående meddelande på ge bort kort sidan?
Whoops, looks like something went wrong.
 

Schnake

Medlem
Är det någon mer än jag som får upp nedanstående meddelande på ge bort kort sidan?
Whoops, looks like something went wrong.

Samma här! Eurobonus 3.0 på intågande? Först hejdå till Familjekonto och nu detta? :eek:

image.jpeg
 

Jonas C

Medlem
Får hoppas att SAS tar bort den möjligheten då det har skett på tok för mycket missbruk av den förmånen genom försäljning av guldkort fram och tillbaka.
 

Canadien

Medlem
Får hoppas att SAS tar bort den möjligheten då det har skett på tok för mycket missbruk av den förmånen genom försäljning av guldkort fram och tillbaka.
Ja, i början tyckte jag detta var en bra perk, men min mottagare reser så lite att jag hellre sett bra poängrabatt på bonusresa/or i C, upgrade vouchers för semesterresorna, högre poängintjäning, rabatterat Amex Elite, mm mm. Finns många sätt att bättre premiera en frekvent resenär än att låta den sprida guldglans över någon som reser för lite.

Möjligen om man begränsade möjligheten att ge bort EBG till individer i ens familjekonto, eller att det blev som en defaultförmån för de som är i en EBDs familjekonto.
 
Ja, i början tyckte jag detta var en bra perk, men min mottagare reser så lite att jag hellre sett bra poängrabatt på bonusresa/or i C, upgrade vouchers för semesterresorna, högre poängintjäning, rabatterat Amex Elite, mm mm. Finns många sätt att bättre premiera en frekvent resenär än att låta den sprida guldglans över någon som reser för lite.

Möjligen om man begränsade möjligheten att ge bort EBG till individer i ens familjekonto, eller att det blev som en defaultförmån för de som är i en EBDs familjekonto.

Det är samma här. Min mottagare (=hustru) reser inte heller särskilt mycket så i det avseendet så behöver hon egentligen inte ha ett guldkort, men vi är en stor familj med 4 barn och vi reser åtminstone ett par gånger per år som familj, åtminstone 4-5 av oss tillsammans. Att komma in i SAS lounger funkar ju då, men inte i andra Star Gold lounger. Då är det extra guldkortet bra att ha.
 

jumbooze

Medlem
Nu verkar det funka men jag får felmeddelande om att mottagaren har samma nivå som jag så jag kna inte ge bort kortet
 

Schnake

Medlem
Och var i detta utläser du att man ska ta bort möjligheten att ge bort silver/guld-kort?
Klart det kan bli så framöver men ett felmeddelande på SAS "stabila" hemsida är lite väl mycket att dra stora slutsatser på

Det var heller ingen slutsats utan en vild spekulation. Må hända att den var högst pessimistisk, men det vill jag till fullo beskylla just det plötsliga avslutandet av familjekontot tidigare i år - upprinnelsen till den tragiska cynism som jag numera praktiserar kring allt vad rör Eurobonus... förlåt? :(
 
Toppen