Problem att ge bort ett kort..

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av jurgenb, 6 April 2014.

1. jurgenb

jurgenb Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Försöker ge bort ett EBS men får upp följande felmeddelande

"Invalid card type, or you may not give a card of this type."

Personen i fråga som innehar kortnumret jag försöker gifta till har dock ett skapligt gammalt EuroBonus nummer som börjar med två 00xxxxxxx. Kan det vara så att kortet är inaktivt pga inget nyttjande under flera år (vilket är fallet).
    Måste gå att återaktivera isåfall förmodar jag då man ju som bekant inte kan ha två EuroBonus nummer under samma namn.

Letade lite till och förmodar att personen kanske saknar SAS konto till sitt EuroBonus kort och helt enkelt behöver skapa detta. Hoppas det ger resultat.

Last edited: 6 April 2014
  2. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kan visst finnas flera kort med samma namn, tänk på alla Anders Johansson, Maria Gustavsson etc. Det kan till och med finnas flera med samma adress, fast i olika lägenheter. Jag har en vän som hade det problemet, som inte stannade upp när han flyttade - de fick ofta varandras post, och senare eftersändes fel post.

3. Friskytten

Friskytten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har själv haft problem (i andra sammanhang) p g a mitt nummer som ibland behöver fylla på en nolla i början. Kan ju ha något med programmeringen att göra, vi brukar ju gnälla på SAS IT:rolleyes:

Låter som en bra början att skapa ett konto, då lär du/ni erfara om det är nedstängt eller ej.

4. Chrille

Chrille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den som är mottagare bör ha ett fungerande Eurobonuskonto eftersom hen behöver logga in för att acceptera gåvan. Så det kan vara lämpligt att checka detta innan man sätter igång proceduren...

5. Lord

Lord Medlem

Hade samma problem och felmeddelande när jag skulle förgylla dotterns tillvaro genom att donera ett EBG. Talade med SAS CCC där en person med näpen öststatsengelska efter lite efterforskning berättade att problemet kunde inträffa med iPad. Hon fick mina uppgifter och problemet löstes genom att hon knappade in uppgifterna på hennes dator.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!