Senaste nytt

Problem att boka på SAS - EBDXXXXX

Layzedad

Medlem

Jacob

Medlem
Det verkar inte stämma då hela tråden börjar med att acessories har fått prefixet EBD i sin profil
Det måste vara ett tekniskt fel i så fall.

Jag är själv EBD och har fortfarande EBG som prefix på mitt kort. Infon om att byte av prefixet sker först nästa år kommer direkt från ansvarig på EuroBonus som bekräftat detta till mig två gånger.

Jag prövade själv för skoj skull att skriva in EBD följt av de nio siffrorna istället för EBG i en bokning och fick då också error.
 

Layzedad

Medlem
Det måste vara ett tekniskt fel i så fall.

Jag är själv EBD och har fortfarande EBG som prefix på mitt kort. Infon om att byte av prefixet sker först nästa år kommer direkt från ansvarig på EuroBonus som bekräftat detta till mig två gånger.

Jag prövade själv för skoj skull att skriva in EBD följt av de nio siffrorna istället för EBG i en bokning och fick då också error.

Jag har samma är EBD men med prefix EBG, men det verkar som SK-IT har trasslat till det för några.
 

Friskytten

Medlem
En dumhet blir sällan bättre för att fler gör den...
Ett av dom mest uppenbara problemen får man om man vill se historia för en diamondmedlem sen han startade i programmet som i pseudokod blir nått liknande Show history for member where member ID = EBBXXXXXXXXX or EBSXXXXXXXXX or EBGXXXXXXXXX or EBDXXXXXXXXX.
Eller så kan det kanske fixas med wildcards... member ID = ???XXXXXXXXXX
 

jsn

Medlem
Det måste vara ett tekniskt fel i så fall.

Jag är själv EBD och har fortfarande EBG som prefix på mitt kort. Infon om att byte av prefixet sker först nästa år kommer direkt från ansvarig på EuroBonus som bekräftat detta till mig två gånger.

Jag prövade själv för skoj skull att skriva in EBD följt av de nio siffrorna istället för EBG i en bokning och fick då också error.

Jag har råkat ut för samma sak. I min profil heter jag EBG, på mitt kort står det EBG, men när jag vill boka en resa via deras hemsida och vill använda min profil så fyller hemsidan själv i EBD istf EBG, och då blir det fel. Men som nämnts ovan så så är det bara att ange ett annat EB-nummer och så skriver man sitt EBG-nummer så funkar allt som det skall. Dessa resor kommer även in i appen.
 
Toppen