Problem att boka på SAS - EBDXXXXX

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av assecories, 28 April 2014.

1. assecories

assecories Medlem

Hej, det går för mig ej att boka resa på SAS då jag har fått prefixet EBD istället för EBG i min profil (måste hänt idag?). Har några fler än er fått nedan problem och fel?

2014-04-28 19-44-32.png

2. Mr.Smith

Mr.Smith Medlem

Kontakta SAS Chatten och kolla vad dom säger?

3. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag vidhåller att det är en dum idé att ha logik i bonusnumret, dvs att koden visar vilken status kortinnhavaren har. Detta är en av många anledningar...

4. andyp

andyp Medlem

Hadde samme problem. Velg "Annat Program" deretter "Eurobonus" og tas inn EBGXXXXXXXX - Problem Solved :)

5. JohnBrander

JohnBrander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma här, ändrade manuellt till EBG.

6. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    EBD prefixet ska väl vara fullt implementerat i systemen förrän början av nästa år?

7. Layzedad

Layzedad Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller fullständigt med, helt idiotiskt att använda som en del av kundens ID. Låter som något man fick in i systemen under stordatorernas era då man kunde spara ett antal MIPS genom att inte slå upp statusen utan lagra den som ett prefix på ID.
    Man kunde ju hoppats att SK-IT skulle börja fasa ut detta påhitt nu när man ändå ska in och pilla i all kod för att få dit EBD.

8. När bmi Diamond Club fanns hade de olika nummer beroende på statusnivå i början av medlemsnummer.

0xxxxxx Blue
    6xxxxxx Silver
    1xxxxxx Golde

9. Layzedad

Layzedad Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En dumhet blir sällan bättre för att fler gör den...
    Ett av dom mest uppenbara problemen får man om man vill se historia för en diamondmedlem sen han startade i programmet som i pseudokod blir nått liknande Show history for member where member ID = EBBXXXXXXXXX or EBSXXXXXXXXX or EBGXXXXXXXXX or EBDXXXXXXXXX.

10. Layzedad

Layzedad Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det man som kund oftast märker är väl att när man byter status i systemet så slutar poäng och incheckningsmail/sms att komma innan man har uppdaterat profilen hos företagets resebyrå.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!