Senaste nytt

Problem att boka förstaklassbiljett med Eurobonuspoäng på United???

Rob_flyer

Medlem
2010 hade jag en bokning med United och när jag hittade en plats via ANA var det bara ringa EB och be dem boka om.
Kostade några hundralappar och jag kommer försöka köra samma strategi i vår. Kollar jag den kommande veckan så finns plats i F med LH flera dagar. Så det blir att bevaka när det närmar sig. men det blir kanske tufft att fixa något båda vägarna. Däremot verkar det vara omöjligt att hitta ngt i F med LX.
 

Senator

Moderator
En liten halv on/off topic fråga, om United F är så kass. Hur är deras interkontinentala C?
Sökte lite men hittar inga resereportage om United


Om man bokar med United och vill byta till LH, hur gör man rent praktiskt för att inte stå utan biljett om ombokingen misslyckas.
Går den att hålla på nått sätt eller fixar dem det omedelbart via telefon?

Jag har åkt några gånger med f.d. Continental rutt UA68/69 (CO68/69) mellan ARN-EWR. Hårdvaran på f.d. CO flygplan är mycket bra, och det verkar som att samma koncept fortfarande finns på flygplanen som hade deras BusinessFirst produkt.

Personligen har jag varit väldigt nöjd med helheten, och anser att detta är en mycket bättre produkt än vad SAS, Lufthansa och BA har på¨samma sträckor. Nu vet jag inte hur detta är idag efter mergern.

Pre-merger United har jag inte åkt med sedan 2007 mellan SFO-LHR. Det var gamla hårdvaran, och inget vidare. Rapporter som jag har läst säger att deras B747-400 samt B777-200ER med F, C, Y+ och Y är själva stolen/sängen ok, men väldigt smalt. Sedan finns det inget utrymme för väskorna.

Har inga resor bokade med UA68/69 på ett tag, så jag vet inte hur helheten är just nu...
 

Rob_flyer

Medlem
Det gick alldeles utmärkt att byta mina Unitedflyg mot Lufthansa. Med hjälp av en del research på ANA och 2 samtal, båda precis 2 veckor för respektive resa fick jag mina biljetter. Och då den ursprungliga var via LHR blev priset tom lägre.

Så på väg till Kalifornien nästa vecka blir det drygt 5 timmar i FCT istället för de planerade 4 och en halv timmarna på Heathrow. Och på hemvägen blir det ett par timmar i FCL istället för Senatorloungen som jag annars brukar sitta i.

Den ursprungliga planen var att hitta ngt direkt från LAX eller SFO, men tyvärr verkar det helt omöjligt att hitta platser på direktflyg mellan Frankfurt / München och Los Angeles/San Francisco.

Men 150.000 poäng (och drygt 3000 i skatt) för ARN-FRA-ORD-LAX samt LAX-SEA-FRA-ARN med LH i F känns helt ok.
 

SWEDE

Medlem
Det gick alldeles utmärkt att byta mina Unitedflyg mot Lufthansa. Med hjälp av en del research på ANA och 2 samtal, båda precis 2 veckor för respektive resa fick jag mina biljetter. Och då den ursprungliga var via LHR blev priset tom lägre.

Så på väg till Kalifornien nästa vecka blir det drygt 5 timmar i FCT istället för de planerade 4 och en halv timmarna på Heathrow. Och på hemvägen blir det ett par timmar i FCL istället för Senatorloungen som jag annars brukar sitta i.

Den ursprungliga planen var att hitta ngt direkt från LAX eller SFO, men tyvärr verkar det helt omöjligt att hitta platser på direktflyg mellan Frankfurt / München och Los Angeles/San Francisco.

Men 150.000 poäng (och drygt 3000 i skatt) för ARN-FRA-ORD-LAX samt LAX-SEA-FRA-ARN med LH i F känns helt ok.

Billigt! Jag trodde det skulle kosta minst 170kp.... Inte heller det är mycket i sammanhanget.
 

Rob_flyer

Medlem
Rob_flyer:

Då åker du både ut & hem inom "2-veckors spärren" dvs du stannar inte borta så länge?

Ja, men på 1 vecka hinner jag med allt jag ska göra den här gången :)
Och pga tillgänglighet på flygen stannar jag faktiskt en dag längre.

Andra dagar tidigare den veckan jag åker hem fanns det hemresor via såväl Chicago, Denver, Dallas, Vancover och Boston. Men just onsdag och torsdag den 8-9 maj var det väldigt få platser. Och hade jag velat flyga via München hittade jag inget alls

Agenterna på SAS verkar förövrigt väldigt tacksamma när man läser upp alla flygnummer som hittats på ANA och själva bokningen fixades på drygt 2 min. (förutom att de återkommer dagen efter med exakt besked om skatterna)
 

Rob_flyer

Medlem
Jag bommade på att du bokat med EB-poäng. LH kostar ju mer, för inget extra.

Ja med LH kostar det mer poäng, men samtidigt finns det avsevärt större chanser att få platser. Har rätt många poäng hos LH, så det räcker definitivt till en längre resa i F nästa år.

Men med de nya reglerna för intjäning i Z så kommer jag nog inte lyckas behålla mitt Senatorkort efter Feb 2015.

Så sen är det nog tillbaka till EB
 

SWEDE

Medlem
Ja med LH kostar det mer poäng, men samtidigt finns det avsevärt större chanser att få platser. Har rätt många poäng hos LH, så det räcker definitivt till en längre resa i F nästa år.

Men med de nya reglerna för intjäning i Z så kommer jag nog inte lyckas behålla mitt Senatorkort efter Feb 2015.

Så sen är det nog tillbaka till EB

Samma här. Jag tappade min SEN-status i februari. Med den nya intjäningen blir det definitivt färre i Knackwurst-kön på de tyska SEN-loungerna på eftermiddagarna! EB-gänget kan dock fortsatt snika sig in - så länge det varar.
 
Toppen