Problem att boka förstaklassbiljett med Eurobonuspoäng på United???

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Rob_flyer, 19 November 2012.

1. Rob_flyer

Rob_flyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska till Los Angeles i vår och hittar platser på såväl ANA som AWARDTRAVELR när jag söker enskilda segmenten. Agenten kan också se platserna men säger att hon inte kan boka dem. Hade jag otur att komma till fel person eller har ngn annan fått samma svar?

Tanken är att två veckor innan resan kolla tillgängligheten på Lufthansa eller LX och på så sätt försöka utnyttja poängen maximalt.

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det känns lite mysko att agenten säger att hon ser platserna men inte kan boka dem. Om de kan se platserna kan jag inte förstå varför de inte skulle gå att boka.

Vad gäller byte till Lufthansa/LX så kan du glömma LX. De släpper väl inga platser till *A alls längre. Men Lufthansa kan du nog lyckas med om du har lite tur.

3. Rob_flyer

Rob_flyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska ringa igen imorgon. Men det stämmer nog att LX blivit mer restriktiva med sina bonusplatser då jag ser att min tillgänglighet som Senator är riktigt bra. Men det har jag inte mycket för när jag vill använda EuroBonus.

Hur är annars first på United? Har använt miles för first på LX och Lufthansa, och gillar dem skarpt.

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Internationell UA F är nog inte ens i närheten av Lufthansa/LX F. Det är väl bättre än domestic F i USA, men inte som riktiga bolag.

5. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har ofrivilligt åkt FRA-IAD med United i F. Stolen var helt ok, men att vidare jämföra ombordservicen och utbudet med t ex Lufthansa, TG, NH... Njae!!!

6. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så går det när man försover sig! :D

1 person likes this.
  7. Rob_flyer

Rob_flyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Pratade idag med en mycket trevlig agent och det var inga som helst problem att boka first med United.
    Sen hoppas jag naturligtvis att det dyker upp platser med Lufthansa i veckan innan avresa.

2 personer gillar detta.
  8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Grattis! Hoppas du kan byta till Lufthansa F när det närmar sig.

9. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Får verkligen hoppas att du kan uppgradera till Lufthansa, man borde få poängrabatt för UA F.

10. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En liten halv on/off topic fråga, om United F är så kass. Hur är deras interkontinentala C?
    Sökte lite men hittar inga resereportage om United

Om man bokar med United och vill byta till Lufthansa, hur gör man rent praktiskt för att inte stå utan biljett om ombokingen misslyckas.
    Går den att hålla på nått sätt eller fixar dem det omedelbart via telefon?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!