Senaste nytt

Problem Air France app iOS

rvarttinen

Medlem
Angående AF Press, loggar du in med ditt Flying Blue nummer eller med bokningsreferensen? Testa att byta till det andra vid nästa flygning.

Vad gäller din månadsbiljetten så måste du ha registrerat ditt prio vid bokningen samt valt leveranssätt e-biljett. Då kommer den automatiskt appen. Är det detta som är problemet så kan nog kundtjänst svart prio fixa det i efterhand.
Japp! Gör precis det - men, varken bokningsreferens eller Flying Blue-numret fungerar. På talat detta för dem ... ingen respons ännu.

Vad gäller SJ: använder mitt prio-nummer vid bokningen. Allt ser bra ut, förutom att det dyker inte upp i app:en, dessutom hittas inte bokningen vid sökning ... i förrgår visade det sig att det finns fler, som pendlar på samma sträcka, som har liknande problem. Lösning: biljett utskriven på papper! Fungerar alltid! Behöver inte 'blippas' och ingen risk att något batteri är urladdat. M.a.o. en 'riktig' biljett ..

Problemet är nog, som nämnts tidigare, slarvigt utvecklade dessa app:ar. De som gör det gör nog för många antaganden om hur det förhåller sig med nätverk, tillgänglighet av andra tjänster odyl ...
 
Toppen