Senaste nytt

Problem Air France app iOS

Jönsson

Medlem
Har aldrig använt den tidigare men är det någon fler som har problem med AFs app för iOS vid bokning? När jag försöker konfirmera bokningen och betala så visas en blank sida. Kommer inte vidare. Går däremot bra via webbsidan.
 

Jönsson

Medlem
Gav upp och bokade via webbsidan. iOS var uppdaterat och jag testade att ominstallera appen. Skickade även en bugrapport. Det är förvånansvärt många appar inom reseindustrin som är slarvigt programmerade. IGHs app blad annat. Den är bedrövlig.
 

rvarttinen

Medlem
... Det är förvånansvärt många appar inom reseindustrin som är slarvigt programmerade.
....
Ja, har själv problam med AF:s app för att få gratis magasin, videor och lite annat innan och i samband med resor med dem. Påpekat detta. Och, SJ:s app suger ... har inte lyckats få in min månadsbiljett i den, och tydligen inte ensam i detta.
 

Jönsson

Medlem
Ja, har själv problam med AF:s app för att få gratis magasin, videor och lite annat innan och i samband med resor med dem. Påpekat detta. Och, SJ:s app suger ... har inte lyckats få in min månadsbiljett i den, och tydligen inte ensam i detta.

Angående AF Press, loggar du in med ditt Flying Blue nummer eller med bokningsreferensen? Testa att byta till det andra vid nästa flygning.

Vad gäller din månadsbiljetten så måste du ha registrerat ditt prio vid bokningen samt valt leveranssätt e-biljett. Då kommer den automatiskt appen. Är det detta som är problemet så kan nog kundtjänst svart prio fixa det i efterhand.
 
Gav upp och bokade via webbsidan. iOS var uppdaterat och jag testade att ominstallera appen. Skickade även en bugrapport. Det är förvånansvärt många appar inom reseindustrin som är slarvigt programmerade. IGHs app blad annat. Den är bedrövlig.
Ja, anmärkningsvärt många. Hiltons är inte heller så smutt
 

Jönsson

Medlem
Ja, anmärkningsvärt många. Hiltons är inte heller så smutt
Har precis börjat bygga hiltonstatus och än så länge har jag inte hitta direkta fel på Honors appen, efter fyra stays dvs. Den där floor plan grejen har jag iofs inte riktigt förstått mig på. Är det meningen man ska hitta med hjälp av de små kartorna?

Nu blev det mycket off topic.
 
Har precis börjat bygga hiltonstatus och än så länge har jag inte hitta direkta fel på Honors appen, efter fyra stays dvs. Den där floor plan grejen har jag iofs inte riktigt förstått mig på. Är det meningen man ska hitta med hjälp av de små kartorna?

Nu blev det mycket off topic.
Det är för att se vilket rum du vill ha vid check in t ex. Appen är riktigt laggig när jag ska bläddra bland stays...
 
Toppen