Privatjet från 900kr/pers

Diskussion i 'Övrigt' startad av Palazzi, 18 Maj 2012.

1. Jag fann nyss en intressant artikel i "Businessinsider" om ett Privatcharterbolag som under senare tid har blivit riktigt hypade i USA. Bolaget Jetsuite flyger inrikes i USA med de fyrsitsiga jetplanen Embraer Phenom 100.
    (JetSuite | Facebook , https://jetsuite.com/suitesavers)

Flyg, fram.jpg Flyg, insida.jpg

Det som gjort bolaget hypade är de mycket låga priserna. De säljer ut s.k "Empty leg-fairs" där någon har bokat flyget i en riktning, men där bolaget gärna vill tjäna lite pengar på att ha personer även på returen. från 499$ enkel väg, för hela flyget! Det hela annonseras vi Facebook: T.ex Las Vegas-San Diego 499$.

Dock är det inte bara empty-leg priserna som är riktigt billiga... Bolaget säljer sina mest frekventerade turer med fast pris för mellan 1.499$-2.499$ . Priset för en enkel mellan New York och Washington DC är 1.999$ (15.000kr) . Det handlar alltså om 3750kr (billigare än Businessclass?;)):
    Priser.jpg

Jag är lite sugen på att testa.... Om jag får med mig tre vänner på resan så blir det ett reportage i höst! :)

Last edited: 18 Maj 2012
    3 personer gillar detta.
  2. stewigriffin

stewigriffin Medlem

Inga FF miles - jag står över :p

4 personer gillar detta.
  3. Haha, sant... Å andra sidan missar du inte så många på NYC-Washington :)

4. Intressanta flygplats val. Van Nuys i LA, Westchester County för NYC. Men hittar inte HEF i IATAs lista. Vart är det?

5. stewigriffin

stewigriffin Medlem

En kvalificerande segment och 500 miles minimum som gäller:p, därför blir det ytterst intressant när DL startar sina korta flygningar från LGA för $49/ow.

1 person likes this.
  6. stewigriffin

stewigriffin Medlem

Manassas-Hef.

7. Det är Manassas Aisport, utanför Washington. Den går under koden KHEF i IATA... bara en bokstav som trillat bort :)

EDIT: Men någon hann före att förklara !:D

8. TheNavigator

TheNavigator Medlem

Riktigt kungligt att landa med en privat jet! får man ihop ett gäng så blir det inte så dyrt heller, många som skulle slänga en blick ;)

Kul om du slänger upp ett reportage! skulle läsas med glädje.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!