Senaste nytt

Prisvärda hotell i Hong Kong

Pany

Medlem
Åker 3-4 gånger om året till Kina. Brukar börja med resan med en natt på Royal Plaza Kowloon för återhämtning :) (MTR botten av hotellet. perfekt för mig.) 45 min med tåg till gränsövergång Lo Wu. Club de luxe rum med tillgång till lounge ca: 1700 HKD.Kan starkt rekommendera om behov till Lo wu finns.
Åker oftast morgonflyg hem till CPH och avslutar då min tripp på Regal Airport hotel kvällen innan. Executive rum med tilgång till lounge. runt samma pris 1700 HKD. Åker igen om 3 veckor, lägger gärna upp foto om önskas. En liten bit att gå till avgång dock, även om det ligger på flygplatsen.

Båda hotell har funkat bra för mig. Testa mig fram de första åren med diverse olika hotel.men har blivit lite lat med åren så jag stannar nog här så länge jag reser Asien. Prisvärt får ni själva bedömma. Ha en trevlig helg.
 

bnr

Medlem
Jag har tänkt samma tanke men då skulle jag gärna bo på nått hotell där jag har status och i mitt fall är det hilton och det finns väl bara ett Conrad i Hong Kong och det blir ju en rätt dyr hotellnatt i så fall.
Det finns ett Hilton Garden Inn vid Mong Kok som är fräscht och nyöppnat. Kostar inte så farligt.
 

bnr

Medlem
Såg just det, det låter ju ganska bra, jag har aldrig varit i hong kong hur tar man sig från flygplatsen till hotellet på bästa sätt ?
Airport Express är riktigt smidigt. Ta den till Kowloon Station, den stationen ligger nog närmst.
@Thornado eller @Abbs vet nog bättre då de bodde i området senast vi råkade vara i HKG tillsammans.
 

Thornado

Medlem
Såg just det, det låter ju ganska bra, jag har aldrig varit i hong kong hur tar man sig från flygplatsen till hotellet på bästa sätt ?

Om du tar Airport Express till Kowloon så kan du sen fortsätta med tunnelbana en station "tillbaka" till Olympic (eller kliva av Airport Express redan på Tsing Yi och tar tunnelbanan därifrån - jag vet att jag alltid brukar åka via Tsing Yi på morgonen när jag ska till SAS-flighten), och då promenerar du till Hilton Garden Inn på drygt 10 minuter.
 

Andreas.Net

Medlem
Om du tar Airport Express till Kowloon så kan du sen fortsätta med tunnelbana en station "tillbaka" till Olympic (eller kliva av Airport Express redan på Tsing Yi och tar tunnelbanan därifrån - jag vet att jag alltid brukar åka via Tsing Yi på morgonen när jag ska till SAS-flighten), och då promenerar du till Hilton Garden Inn på drygt 10 minuter.
Hur tidigt bör man sticka från hotellet om man skall med SAS flighten som går 09:20 ?
 
Toppen