Prisvärt med hårda väskor i USA?

Diskussion i 'Övrigt' startad av joa, 25 Januari 2015.

1. joa

joa Medlem

Den kassa dollarkursen till trots skulle jag kunna tänka mig det.
    Några tips på prisvärda hårda väskor på 100+ liter?
    Och då menar jag inte väskor som kostar 4000 kr här som man får för 3000 kr där, de är för dyra, utan "most bang for the buck".
    Inga preferenser vad gäller märke..

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad är bang for the buck för dig då? För mig är det låg vikt och då finns det inga billiga väskor.

3. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Alltså... Går ju att få en Samsonite på ca 100 liter för typ 1000 spänn lite vartsomhelst. Har köpt i USA, Tyskland och Nederländerna senaste året för ca 1000-1200 kr, vilket säkert skulle vara 10-15% dyrare idag p.g.a. svag krona.

4. joa

joa Medlem

Vikten är inte högsta prio.
    Välbyggd, hållbar spinner med möjlighet att köpa reservdelar ifall ett hjul ryker tex.
    Så ingen med klent "skal" som skevar bara man tittar på den.

Någon som har erfarenhet av Samsonite Fiero eller Windfield 2?
    Rätt billiga i USA. Kanske naivt att tro att någon ska vara bra bara för att det är samsonite. Går på ca 125 USD för en 28".

Tips på andra märken och modeller?

Last edited: 26 Januari 2015
  5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du bara är ute efter något som är kraftigt och billigt, så skulle jag nog rekommendera att titta på tex Walmart och köpa en extra väska för att ha som reservdelslager.

FF#1 och Christian R gillar detta.
  6. Macys brukar köra rea typ hela tiden på Samsonite där priset är 40-50% lägre än ordinarie. Sedan kan du oftast använda ytterligare 10 % rabatt om du hämta en kupong med ditt leg/pass i informationsdisken. Och så slipper du handla på Walmart

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast det är ju en feature att gå till Walmart - det är ju underhållning!

SFC, Claes L, Christian R och 1 annan gillar detta.
  8. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag köpte en av dessa på Macys i NYC med diverse olika rabatter på rabatter, blev ca 1200kr
    Samsonite Inova Spinner 81cm/30inch - samsonite.se

9. maba

maba Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aldrig varit på Walmart, är det Ullared stuk på det? Har i och för sig aldrig varit i Ullared heller bara sett på tv :)

10. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har köpt flera av mina väskor på Macys, de är väldigt konkurrenskraftiga på US märken. Sen så har de som sagt ofta rea, samt massa rabatter som dessutom går att kombinera om man känner någon med Macys kort. ( Har en faster med dille på kuponger "over there")

Walmart är kul, dels att se vad de erbjuder för blandning av semi kvalitet till skräp för dagen samt de som handlar där.
    Har köpt några engångsväskor där. typ billig hockey trunk för 10 USD som komplement till befintliga väskor när man har fyndat.

http://www1.macys.com/shop/search?k...&sortBy=ORIGINAL&productsPerPage=40&!qvp=iqvp

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!