Prisvärt hotell på Manhattan

Diskussion i 'Hotell' startad av StreetPhoto, 20 Februari 2016.

1. StreetPhoto

StreetPhoto Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag och en kompis reser till NYC den 8-12 juni. Vi bokade billiga biljetter på SAS och vill gärna hålla lite budget på boendet också. Vi är mest ute och fotograferar på gatorna, så hotellet kan vara enkelt.

Det verkar finnas hotell för 10-12 tusen svenska kronor för fyra nätter för oss två tillsammans, men vad ska man välja? Tar gärna emot tips!

2. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej @StreetPhoto och välkommen till BC. Finns en hel del trådar om hotell i NY och Manhattan. prova gärna att söka så finner du nog en hel del matnyttigt.

Golfkillen och Agö gillar detta.
  3. Vaniljvodka

Vaniljvodka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den viktigaste frågan att besvara är ju vilket område ni helst bor i?

Jag bor helst ganska långt ner på Manhattan, men alla har ju olika favoritområden.

Kan rekommendera följande hotell som borde ligga i er prisklass ungefär:

Jade, Greenwich Village
    Nomo Soho (fd Mondrian)
    East Houston, Lower East Side (enklast av de tre)

Testar själv Smyth Tribeca om ett par veckor då jag blev helt förälskad i Thompson Chicago i höstas och det här är samma kedja.

pierrea gillar detta.
  4. Steve

Steve Medlem

Land:
    Sverige Sverige

5. gustafsg

gustafsg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samosaguas gillar detta.
  6. JohanA

JohanA Medlem

Kolla denna guide som startades imorse. Kan ge bättre svar.
    http://www.businessclass.se/forum/t...ny-tråd-om-söker-prisvärt-hotell-i-xxx.31257/

7. StreetPhoto

StreetPhoto Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack. Jag bestämde för Novotel vid Times Square som matchade budgeten och som flera rekommenderat här och på andra ställen.

Jag håller med @Vaniljvodka om att området är viktigt att utgå ifrån. Jag har tidigare bott i Tribeca (mysigt) och i områden som är döda efter kontorstid (lite trist). Då blir det transportsträcka så fort man ska någonstans.

Kom gärna med fler tips. Det lär bli fler resor till NYC för både mig och andra.

8. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Finns redan ett antal trådar om hotell i NYC för andra att läsa om man behöver tips ;).

9. StreetPhoto

StreetPhoto Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Visserligen, och Flum har påpekat samma sak. Men eftersom jag blev uppmanad att starta en egen tråd i ämnet, så gjorde jag så. Inte lätt med dubbla budskap när man är ny här.

10. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Nej, det var inte så jag menade (och välkommen förresten). Det är ju alltid en avvägning att starta en ny tråd eller dra upp en gammal tråd.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!