Senaste nytt

Prisvärt hotell på Manhattan

Jag och en kompis reser till NYC den 8-12 juni. Vi bokade billiga biljetter på SAS och vill gärna hålla lite budget på boendet också. Vi är mest ute och fotograferar på gatorna, så hotellet kan vara enkelt.

Det verkar finnas hotell för 10-12 tusen svenska kronor för fyra nätter för oss två tillsammans, men vad ska man välja? Tar gärna emot tips!
 

Vaniljvodka

Medlem
Jag och en kompis reser till NYC den 8-12 juni. Vi bokade billiga biljetter på SAS och vill gärna hålla lite budget på boendet också. Vi är mest ute och fotograferar på gatorna, så hotellet kan vara enkelt.

Det verkar finnas hotell för 10-12 tusen svenska kronor för fyra nätter för oss två tillsammans, men vad ska man välja? Tar gärna emot tips!

Den viktigaste frågan att besvara är ju vilket område ni helst bor i?

Jag bor helst ganska långt ner på Manhattan, men alla har ju olika favoritområden.

Kan rekommendera följande hotell som borde ligga i er prisklass ungefär:

Jade, Greenwich Village
Nomo Soho (fd Mondrian)
East Houston, Lower East Side (enklast av de tre)

Testar själv Smyth Tribeca om ett par veckor då jag blev helt förälskad i Thompson Chicago i höstas och det här är samma kedja.
 

Steve

Medlem
Den viktigaste frågan att besvara är ju vilket område ni helst bor i?

Jag bor helst ganska långt ner på Manhattan, men alla har ju olika favoritområden.

Instämmer med @Vaniljvodka i att området bör styra i första hand. Själv kommer jag vid nästa tillfälle att följa tipset från @Senator om Hilton Fashion District. Ligger vettigt till med närhet till de platser jag behöver/vill besöka under vistelsen.
 

JohanA

Medlem
Jag och en kompis reser till NYC den 8-12 juni. Vi bokade billiga biljetter på SAS och vill gärna hålla lite budget på boendet också. Vi är mest ute och fotograferar på gatorna, så hotellet kan vara enkelt.

Det verkar finnas hotell för 10-12 tusen svenska kronor för fyra nätter för oss två tillsammans, men vad ska man välja? Tar gärna emot tips!
Kolla denna guide som startades imorse. Kan ge bättre svar.
http://www.businessclass.se/forum/t...ny-tråd-om-söker-prisvärt-hotell-i-xxx.31257/
 
Tack. Jag bestämde för Novotel vid Times Square som matchade budgeten och som flera rekommenderat här och på andra ställen.

Jag håller med @Vaniljvodka om att området är viktigt att utgå ifrån. Jag har tidigare bott i Tribeca (mysigt) och i områden som är döda efter kontorstid (lite trist). Då blir det transportsträcka så fort man ska någonstans.

Kom gärna med fler tips. Det lär bli fler resor till NYC för både mig och andra.
 
Visserligen, och Flum har påpekat samma sak. Men eftersom jag blev uppmanad att starta en egen tråd i ämnet, så gjorde jag så. Inte lätt med dubbla budskap när man är ny här.
Nej, det var inte så jag menade (och välkommen förresten). Det är ju alltid en avvägning att starta en ny tråd eller dra upp en gammal tråd.
 
Toppen