Senaste nytt

Prisvärt boende Gdansk?

FF#1

Medlem
Gamla stan eller just utanför är det som gäller.
Har varit där flera ggr, sist var vi ett kompisgäng på 5 pers. hyrde en stor lägenhet från Ari Bnb ca 200m från gamla stan för under 1000 kr natten, kan det vara ett alternativ?
 
Jag har läst någonstans (kommer inte ihåg var) att Vietnam och Polen är de länder i världen som erbjuder mest prisvärda hotell. Nu har jag visserligen bara besökt ett sjuttiotal länder i världen, men påståendet stämmer bra överens med mina erfarenheter i de länderna jag har besökt. Med det vill jag säga att det inte är så noga med vilket hotell du väljer, det är stor sannolikhet att det du väljer är prisvärt.
 

erixon

Medlem
här flödar tipsen, tack! :)
Flygresan är nu bokad och vi blir borta andra helgen i december.

Priserna verkar ju överlag rimliga, precis som Budgetresenär skriver. Verkar som en del av hotellen har att barnen bor gratis vid användning av befintliga sängar, något av rummen jag kikade på hade en extra bäddsoffa.
Lägenhet har jag också kikat på via Booking, vissa är ju löjligt billiga men då får man inte någon hotellfrukost ;) men det lär väl finnas caféer o liknande på stan som kan lösa den biten på.
 

erixon

Medlem
det blir lite offtopic men hur tar jag mig från flygplatsen till hotellet? Taxi finns ju antar jag men kanske också tåg o buss?
 

Elias

Medlem
Åkte tåg från flygplatsen idag in till stan kostade 15kr enkel för en vuxen och tog en knapp halvtimme.
 
Toppen