Senaste nytt

Prisvärt att omvandla hotellpoäng till flygpoäng?

JanneB

Medlem
Ny här men reser en del.

Kommer ha runt 800000 CCC-poäng efter Stay more nights kampanjen. Brukar alltid ta ut poäng i semesternätter men har läs att en del omvandlar till FF-poäng. Vet inte om det är ett prisvärt alternativ, vad kostar poängresorna egentligen? Exempelvis US-öskust ToR?

Janne
 

Bonden

Medlem
Om du omvandlar dem till M&M så får du 18000*8= 144.000 miles..
För 170k så åker du med First till New York :)
 

mry

Medlem
Välkommen hit JanneB!

Vad en resa kostar i poäng beror ju på vilket bolag du tänkte konvertera poängen till?
 

tourist

Medlem
OK! I så fall fortsätter jag nog med hotellnätter, det låter lite "dyrt"

Öh, va?!? Nu räknar vi nog inte likadant. Eller?

Om du har 800k CC-poäng, och en natt kostar ca 40k poäng (i mitten av uttagsskalan) så räcker dina poäng till 20 nätter. Om en hotellnatt kostar ca 1500 SEK så har du alltså "sparat" ca 30k SEK.

En t/r i First till NYC kostar ju betydligt mer än så.
 

JanneB

Medlem
Öh, va?!? Nu räknar vi nog inte likadant. Eller?

Om du har 800k CC-poäng, och en natt kostar ca 40k poäng (i mitten av uttagsskalan) så räcker dina poäng till 20 nätter. Om en hotellnatt kostar ca 1500 SEK så har du alltså "sparat" ca 30k SEK.

En t/r i First till NYC kostar ju betydligt mer än så.

Nja. Nu sa du ju att en 1klass kostade 175000 så jämförelsen haltar ju lite redan där. Jag vet inte vad en 1klass till NY kostar kontant men du har säkert rätt i att det är mer än vad man sparar på hotellen. Jag sa dock bara att jag tyckte det var för dyrt. Jag skulle aldrig lägga 30k+ på en flygbiljett, däremot skulle jag kunna lägga det på två veckors boende.

Kollade vad vanliga eurobonusresor i apklass kostar och det verkar ligga kring 60k poäng ToR till NY. Då kan jag betala för mig och sambon för mina poäng, men dessa resor skulle kanske kosta 20k kontant så då anser jag att jag får mer för poängen på hotell.

Vi har nog olika syn på vad som är "dyrt" bara :)
 

tourist

Medlem
Nja. Nu sa du ju att en 1klass kostade 175000 så jämförelsen haltar ju lite redan där. Jag vet inte vad en 1klass till NY kostar kontant men du har säkert rätt i att det är mer än vad man sparar på hotellen. Jag sa dock bara att jag tyckte det var för dyrt. Jag skulle aldrig lägga 30k+ på en flygbiljett, däremot skulle jag kunna lägga det på två veckors boende.

Kollade vad vanliga eurobonusresor i apklass kostar och det verkar ligga kring 60k poäng ToR till NY. Då kan jag betala för mig och sambon för mina poäng, men dessa resor skulle kanske kosta 20k kontant så då anser jag att jag får mer för poängen på hotell.

Vi har nog olika syn på vad som är "dyrt" bara :)

Det var Bonden som berättade om First (170k poäng), inte jag, men det spelar ju ingen roll! Utan att vara en First-expert som andra här så tror jag att kontantpriset t/r NYC är minst 50k SEK. Ditt resonemang är helt vettigt, istället för att resa lyxigt 20 timmar i en plåtburk så kan du använda poängen för att bo lyxigt på hotell i två veckor. Uppfriskande med någon som återför oss tokstollar (delvis) till verkligheten. ;)
 

jumbooze

Medlem
Club Carlson Gold Elite

JanneB,
Jag såg i en annan tråd att BA erbjuder 25% överföringsbonus på hotellpoäng, ska du flytta till flygbolag vore det kanske bra att passa på
 
Toppen