Senaste nytt

Prisvärda lyxhotell i Bangkok?

pitch

Medlem
Banyan Tree har ju en skoj fördel i sin bar/restaurang på taket på 61:a våningen, Vertigo och Moon Bar. Löjligt bra utsikt och helt godkända drinkar, men inte så kul om det regnar (det är helt öppet för elementen, så dom stänger om det är tillräckligt dåligt väder).

Annars är nog det mest prisvärda stället jag har bott på Ascott Sathorn Bangkok när dom hade halva priset genom agoda nån gång. Att kalla det för lyxhotell är missvisande, dock, men att kalla det "serviced residence" som dom själva gör känns inte helt rätt heller. Jag skulle nog säga att det är nånstans mittemellan.
 

Ninjamasse

Medlem
Jämförelse Conrad vs Millennium i Bangkok

Förra veckan kom jag hem från min semester i Bangkok. Jag hade bokat två av HIltonkedjans hotell, 5 nätter var på Conrad respektive Millennium. Här kommer mina upplevelser:

Första stopp blev Conrad Hilton, beläget på wireless road nära Sukhumvit road med BTS Phloen Chit som närmaste skytrain-station (dit det gick en liten shuttle bus flera gånger i timmen). Ett par stopp i vardera riktning så hamnar man antingen mitt i shoppingsmeten med köpcentrum som Paragon och Siam square eller rätt i gatuvimlet på Sukhumvit Soi 4-8 på. Roliga kontraster och ett helt ok läge tycker jag.
Jag möttes i receptionen av personal som identifierade mig som Guldmedlem och eskorterade mig till Executive lounge på 27 våningen.

Bangkok2013 - 001.jpg

Bangkok2013 - 002.jpg

Bangkok2013 - 003.jpg

En snabb incheckning med välkomstbrev och förklaringar av uppgradering av rum, internet och de förmåner man numera förväntar sig vid varje vistelse gavs. Jag fick ett hörnrum på executive floor. Rummet var stort och utrymmesmässigt väldisponerat.

Bangkok2013 - 004.jpg

Bangkok2013 - 005.jpg

Bangkok2013 - 006.jpg

Bangkok2013 - 007.jpg

Bangkok2013 - 009.jpg

Hotellet håller hög klass på inredning och detaljer i rum och allmänna utrymme. Poolområdet var helt ok med riktig restaurang/bar i ena änden och med påpasslig personal ute runt poolen som tog upp beställningar och fixade handdukar och annat väsentligt. Restauranger och barer håller hög klass och är prismässigt lägre än motsvarande på Millennium Hilton (som då inte håller samma höga standard) i mina ögon.
Rummet bokades med ett snittpris på ca 4 500 Baht per natt plus skatter tack vare koder från denna förträffliga sajt vilket gav en rabatt på någon hundring per natt.

Visa bifogad bild 13982

Bangkok2013 - 011.jpg

Bangkok2013 - 017.jpg

Visa bifogad bild 13985


Efter 5 nätter var det dags att checka in på Millennium Hilton som ligger alldeles vid floden Chao Praya. Hotellet har egen brygga där två båtar går i skytteltrafik dels tvärsöver floden till ett köpcentrum dels lite längre ner till närmaste skytrain-station (ca 10 minuters färd). Denna station är på Silom line där stopp till Sala daeng (Patpong) och Ratchadamri (Four season och St Regis bland annat) befinner sig.

Bangkok2013 - 103.jpg

Bangkok2013 - 108.jpg

Bangkok2013 - 109.jpg

Bangkok2013 - 115.jpg

Bangkok2013 - 116.jpg

Poolområdet i sig var faktiskt snudd på fantastiskt fräckt medan själva poolen var mycket liten och dessutom till största delen under tak, vilket jag tyckte var mycket märkligt. Det fanns det flera olika miniområden där man kunde relaxa. Till exempel en liten sandstrand med ett par hängmattor, små bås med egen bubbelpool och två solstolar för lite mys, en sandstrand med solstolar och parasoller snyggt ordnade, relaxhörnor med mera...och allt detta på fjärde våningen med utsikt över floden.

Bangkok2013 - 119.jpg

Bangkok2013 - 126.jpg

Bangkok2013 - 127.jpg

Bangkok2013 - 161.jpg

Bangkok2013 - 162.jpg

Hotellet hade även en schysst sky bar på 31 våningen och en inomhusbar på 32a våningen där det var liveband med amerikansk jassångerska flera dagar veckan, ett besök rekommenderas.


Rummet bokades med ett snittpris på 3 700 Baht per natt plus skatter.


Bangkok2013 - 165.jpg

Bangkok2013 - 166.jpg

Slutsats: Conrad Hilton alla dagar i veckan. Hotellet håller högre klass än sin syster, men når inte riktigt upp till samma standard som närliggande Four Season exempelvis som jag tidigare bott på några gånger. Det skiljer iofs lite i pris till Conrads fördel vilket inte skall förringas.

EDIT: Får fasiken inte bort bilderna som ligger sist....skit också...
 
Last edited by a moderator:

Homer

Medlem
Intressant att se att priserna faktiskt varierar en del på 14 dagar. Vissa hotell är dyrare och vissa är billigare. Ska välja ut mina tre hotell nu för testning.


Utifall att du under den tiden förtjänat GHA Platinum ;)
kanske det finns anledning att lägga Siam Kempinski till listan.
 

Homer

Medlem
Funderade på att utnyttja mitt Accor Platinum - vad tror ni om detta hotell:
Luxury Boutique Design Hotel in Bangkok | Hotel Muse

Såg onekligen riktigt cool ut. Boutique hotell i fransk stil. Kör nog det på lördagen för shopping etc.


Övervägde det där sist jag var i BKK, i november, men efter att ha läst en massa kom jag fram till att det inte var värt pengarna och inte lika bra som det såg ut.
Bra pris i kombination med trippelpoäng skulle säkert lett till annat beslut. :)

Några trådar från ft, finns massor i andra forum också.
Which Le Club property in BKK? - FlyerTalk Forums
Review: Hotel Muse, M-Gallery Collection,Bangkok - FlyerTalk Forums
Pullman Bangkok Hotel G (previously Sofitel Bangkok Silom) - FlyerTalk Forums
Pullman Bangkok King Power (upgrade?) - FlyerTalk Forums
 
Toppen