Senaste nytt

Prisvärda lyxhotell i Bangkok?

samsung

Medlem
Bangkok har jo alt! Giftet meg på favorittbaren min. Sirocco. Fantastisk på toppen av hotellet i Lebua state towers. Eller bor jeg mest Grand Hyatt og er veldig fornøyd med det. De har også noen spa villas ved pool området. Gleder meg til Park Hyatt åpner snart. IC rett over gata for Hyatt er også meget bra. Men jeg snakker som toppstatus.
 

squeezen

Medlem
En update här.
Snart en långweekend med frun utan barn i Bangkok.
Kommer att ankomma fredag kväll och checka ut måndag.
Har halkat ner till guld med Accor, men har en drös poäng att beta av.

Någon med färsk erfarenhet av So Sofitel? Det är det vi nu har spanat in oss mest på men undrar om det är värt de extra pengarna mot Pullman eller vanliga Sofitel i staden..?
 

Gus

Medlem
En update här.
Snart en långweekend med frun utan barn i Bangkok.
Kommer att ankomma fredag kväll och checka ut måndag.
Har halkat ner till guld med Accor, men har en drös poäng att beta av.

Någon med färsk erfarenhet av So Sofitel? Det är det vi nu har spanat in oss mest på men undrar om det är värt de extra pengarna mot Pullman eller vanliga Sofitel i staden..?
Vi bodde där för några år sedan. Otroligt nöjda! Supergod frukost som fick intas utan extra kostnad på rummet (gäller det på alla Sofitel? Jag Har varit med om det i Luxemburg också). Jättefin bar med strålande utsikt. Poolen är även den top notch! Ett av de läckraste hotell jag bott på.

20180525_130428.jpg
Screenshot_20180525-130807_Instagram.jpg
 

squeezen

Medlem
Det skiljer 3000 SEK mellan So Sofitel och Pullman G för tillfället (billigaste club room kategorin)
So sofitel, ca 7000 inkl frukost medan Pullman G finns för 4000.

Fast det är klart, med club access behöver jag inte utöver det köpa frukost också antar jag, utan man får väl då käk i loungen.
Men det är i alla fall kanske låt såga 6000 mot 3200 så rätt stor prisskillnad ändå. Sen är det klart smidigt att bo på So Sofitel eftersom vi ev tänkt ta brunchen där...

edit: Intressant också att de skriver så här:
Non refundable
Breakfast not included

Även ett rum med Club Signature benefits är:
■ FREE WIFI
■ PERSONALISED CHECK-IN AND CHECK-OUT
■ CITY GURU AND SOLUTION CENTRE SERVICE
BREAKFAST AT CLUB SIGNATURE OR RED OVEN FROM 6:30AM TO 10:30AM
■ ALL DAY REFRESHMENTS: COFFEE, TEA, SOFT DRINKS, COOKIES AND SNACKS
■ SIGNATURE AFTERNOON TEA FROM 1:30PM TO 3:30PM
■ SIGNATURE EVENING COCKTAILS FROM 4:00PM TO 6:00PM
■ COMPLIMENTARY USE OF THE CLUB SIGNATURE MEETING ROOM FOR TWO HOURS PER STAY (UPON AVAILABILITY)
■ EXTENSO, LATE CHECK-OUT UNTIL 4:00PM (UPON AVAILABILITY)
■ COMPLIMENTARY LAUNDRY OR DRY CLEANING SERVICE FOR 2 GARMENTS PER DAY PER ROOM (NON-ACCUMULATIVE)
■ UNLIMITED LOCAL CALLS IN BANGKOK CITY (MOBILE PHONE EXCLUDED)
■ YOUR GUESTS ARE WELCOME AT THE CLUB SIGNATURE (MAXIMUM OF TWO PERSONS, CONSUMPTION CHARGES DO APPLY)
■ COMPLIMENTARY USE OF HOTEL BICYCLES IN LUMPINI PARK (LUMPINI PARK’S BICYCLE HOURS ARE BETWEEN 10AM TO 3PM).
■ COMPLIMENTARY IN-ROOM PRIVATE BAR FEATURING LOCAL FLAVOR SNACKS AND BEVERAGES
■ PRIORITY BOOKING FOR HI-SO CABANA AT PARK SOCIETY RESTAURANT AND BAR
■ PRIORITY BOOKING FOR SO MINI COOPER COUNTRYMAN LIMO
■ COMPLIMENTARY ONLINE ACCESS TO OVER 2,000 NEWSPAPERS AND MAGAZINES FROM AROUND THE WORLD
■ USE OF IPAD DURING STAY FOR SUITE GUESTS (UPON AVAILABILITY)

man kan ju tycka det är lite vilseledande och att de vill få en att betala ca 1400 extra för frukost 3 nätter för två pers...
 
Last edited:
Toppen