Prisvärda lyxhotell i Bangkok?

Diskussion i 'Hotell' startad av Sakoz, 6 December 2011.

1. Sakoz

Sakoz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag bor vanligtvis på Hilton Millenium eller Conrad när jag besöker Bangkok och tycker det är bra hotell.

Finns det någon av Er som rekommenderar något annat bra och prisvärt lyxhotell? (Priset är inte så viktigt, men det är alltid trevligt när man vet att man får bra mervärde för pengarna).

Har Gold status hos SPG och Club Carlson.

Åker några dagar innan julafton Ev kampanjer om man går med i något annat "hotellprogram"?

2. TreD

TreD Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag bor alltid på Peninsula. Kanonhotell. Köp endast 'promotion'/'package' t.ex. 'Value the experience', som innehåller frukost. Detta hotellet har en otroligt bra frukost.

3. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skrev tidigare på forumet om skillnaden mellan Lyxhotell och 5-stjärniga hotell.. Nu har jag inte varit i Bangkok på rätt många år men av vad jag minns så skulle jag endast kalla Peninsula, Four Seasons och Mandarin Oriental för de renodlade lyxhotellen i stan. Som alltid märks detta på prislappen.

Av de 5-stjärniga hotellen så håller Shangri-La och Conrad den typ av standard man kan förvänta sig av marknadsföringen. Pga ditt SPG status så kunde St. Regis också vara ett starkt kort. Själv kommer jag slå till på Renaissance Ratchaprasong i Januari som har bara ett par år på nacken och har en väldigt läcker dekor och inredning utöver att vara centralt lokaliserat och få väldigt goda vitsord från alla håll.

4. Jag brukar inte bo på lyxhotell, men Renaissance Ratchaprasong ligger centralt och är värmt rekommenderat av min kollega som bodde på det hotellet i februari.

5. Larsa Forsell

Larsa Forsell Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intercontinental kan jag rekomendera. Rummen är verkligen bra, servicen utmärkt, frukosten finns nog allt vad man kan önska sig. Och det bästa av allt är närheten till skytrain.

6. Välkkommen till BusinessClass.se, Larsa! Hoppas att du kommer att trivas här!

7. rlager

rlager Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mandarin Oriental i BKK är en svårslagen klassiker. För några år sedan hade jag en absurd tur (och har bott där en del) och blev uppgraderad till The Oriental Suite som upptar halva det översta våningsplanet. Den absolut häftigaste hotellupplevelsen någonsin. Kommer antagligen aldrig få vara med om något liknande igen. Privat butler och fyra balkonger.

bangkok_new_oriental-suite-living-room_sm.jpg

bangkok_oriental_suite-dining_room_sm.jpg

bangkok_oriental_suite-bedroom_sm.jpg

bangkok_oriental_suite-bathroom_sm.jpg

Kurt moliis, charlesswe, RonnieK och 8 andra gillar detta.
  8. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur är Four Seasons i Bangkok? Noterar att man kan bo där för dryga tusenlappen per natt.

Senaste gången jag var i Bangkok bodde jag på Lebua, vilket kryllade av Svenne-banans. Aldrig mer.. :p

1 person likes this.
  9. Ninjamasse

Ninjamasse Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har bott på Four seasons i Bangkok flera gånger och det tillhör ett av mina favorithotell och rekommenderar det helt klart framför de stora kedjornas varianter i staden så som Hilton, Conrad, Sheraton och så vidare.

2 personer gillar detta.
  10. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag bodde på Pullman G i november och jag kan verkligen rekommendera detta hotell. Vi har alla olika tankar kring hotell, men jag kan inte hitta något dåligt med detta hotell. Är Le club platina och vi hamnade i en stor svit.

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!