Prisvärda hotel med "lyx" för 2 kompisar i Manila

Diskussion i 'Hotell' startad av simon_says91, 26 Januari 2013.

1. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej tänkte höra mig för om någon har lite tips om bra hotell i Manila för 2 personer till ett prisvärt pris?

Ett hotell med lyx men ändå inte kostar tusenlappar för 3 nätter!

Det handlar om 3 nätter i manila :)

2. Mickey

Mickey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det enda tipset jag kan bidra med är att boka hotell i Makati istället för Manila.

3. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Senast jag var där så bodde vi först på ett hotell vars namn jag glömt, som låg nära amerikanska ambassaden, som den svenska resebokningen bokat. Jag tyckte det var ok, men inget märkvärdigt. Min mindre resvana kollega krävde dock att vi skulle flytta till ett bättre hotell efter en natt, så då blev det Dusit Thani, vilket var vår lokala kontakts första förslag. Det kostar ungefär lite drygt tusen kronor natten, vilket är ett helt rimligt pris med tanke på standarden.

4. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lyx är prisvärt i Manila. Jag vet inte er budget men kan vara värt att kolla ShangriLa . Makati eller EDSA. Beroende på säsong kan detta kosta 7-800 SEK per person och natt. Lägg till någon hundring för Club och få tillgång till lounge med fria drinkar etc. Mandarin Oriental är också bra klass och billigare.
    Trevlig Resa!

Last edited: 27 Januari 2013
    1 person likes this.
  5. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mandarin Oriental höll bra klass för ett par är sedan och frukosten var mycket bra !

6. Elsson

Elsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bodde på Mandarin Oriental i Makati för ett par år sedan det var helt ok för runt 1000:-/natt/rum, ska dit igen på lördag.
    Om ni istället vill bo i Ermita/Malate så är Pan Pacific bra ligger också runt 1000:-/natt/rum.

7. Elsson

Elsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Befinner mig på Mandarin Oriental just nu, servicen är som förut riktigt bra men rummen är riktigt slitna.
    Jag kommer nog inte att bo här igen innan en renovering.

Tittade in på Shangri-La Makati och det verkar bra. Tror jag ska testa det nästa gång jag är i Manila.

8. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Okej, vi befinner oss i Hong Kong just nu! Flyger vidare till Manila ikväll vid 22:00. Har 6 timmar i Manila innan vi flyger vidare till Kalibo :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!