Senaste nytt

Prisvärda Hilton hotell Washington ev. Baltimore

ulagun

Medlem
Turistar Washington 8-14 juni. Har läst genom tidigare inlägg här på BC, men de de Hilton hotell som rekommenderas ligger klart över vår budget på ca 200 USD/natt. Frågan är om någon har erfarenhet av Darcy Curio collection och/eller Graham Washington Georgetown DC Tapestry Collection by Hilton (måste vara rekord på långt hotellnamn). Båda verkar ligga hyfsat centralt och inom våra prisramar.Behöver HH poäng för att försöka behålla min status
Förra gången vi var där hamnade vi (av misstag) i Alexandria, trevlig liten stad men upplevde det alldeles för långt från Washington.
Följdfråga är om det är värt att även ta några dagar i Baltimore som turist? Av vad jag läst är stan mest känd för mord och kriminalitet. Inte direkt vad vi är ute för att uppleva.
 

fcx

Medlem
Curio Darcy har fått bra omdöme från en lokalbo som tipsade om det.

Det finns ett HGI vid Union station som är helt OK annars och som ibland har bra priser.
 

Senator

Moderator
Det var osedvanligt dyrt för att vara DC. Undrar på vad som händer? Normalt har jag betalat mellan $90-115 per natt för Capital eller "Hinkley" uppe vid DuPont.

@sembl har varit nöjd med Curio. Min personliga erfarenhet är att Curio hotellen är skälet att stanna kvar med Hilton.
 

jumbooze

Medlem
Kanske om du tar några dagar i stöten som tex de 2 första hamnar inom budget, har du aarp medlemskap eller MVP?
 

jerixon

Medlem
Alltså det finns sjukt mkt hotell längs med tunnelbanelinjerna. Googla på det så hittar du säkert något hyffsat bra. Arlington, Pentagon, Alexandria m.m är längs med tunnelbanan
 

sembl

Medlem
Baltiore can du skippa helt, finns inget att se. När det gäller hotell i DC med omnejd så kan du bo varsomhelst där tuben går. Smidigt att transportera sig runt för att spara pengar om man vill komma undan billigare än att spendera på hotell nere i stan.

Darcy är utan tvekan min nya favorit i stan, ligger bra till och oftast billigare än de andra hilton runtom.
 

ulagun

Medlem
Baltiore can du skippa helt, finns inget att se. När det gäller hotell i DC med omnejd så kan du bo varsomhelst där tuben går. Smidigt att transportera sig runt för att spara pengar om man vill komma undan billigare än att spendera på hotell nere i stan.

Darcy är utan tvekan min nya favorit i stan, ligger bra till och oftast billigare än de andra hilton runtom.
Tackar.
Struntar i Baltimore. Något annat i närheten som är värt ett besök? Alexandria var mysigt, men ingen anledning att återvända.
Bokat Darcys, intressant bo på Curio hotell för första gången. Både du och Senator är ju positiva vilket avgjorde vårt val :)
Att bo billigare på tunnelbaneavstånd har vi gjort några gånger, bl.a . Boston. När man stannar några få dagar kan jag anse att "snålheten bedrar visheten"
Hur mysigt är det att sitta på en neonupplyst tunnelbana för att bo på ett halvsunkigt förortshotell en sen kväll efter en trevlig middag downtown.
 

sembl

Medlem
Tackar.
Struntar i Baltimore. Något annat i närheten som är värt ett besök? Alexandria var mysigt, men ingen anledning att återvända.
Bokat Darcys, intressant bo på Curio hotell för första gången. Både du och Senator är ju positiva vilket avgjorde vårt val :)
Att bo billigare på tunnelbaneavstånd har vi gjort några gånger, bl.a . Boston. När man stannar några få dagar kan jag anse att "snålheten bedrar visheten"
Hur mysigt är det att sitta på en neonupplyst tunnelbana för att bo på ett halvsunkigt förortshotell en sen kväll efter en trevlig middag downtown.

Man tar tuben in och Uber hem. Da far man best of the best.
 

jerixon

Medlem
De hotell jag bott på längs tunnelbanan i DC har varit allt annat än sunkiga.
Sprillans nya properties med bra service och standard :)

Tackar.
Struntar i Baltimore. Något annat i närheten som är värt ett besök? Alexandria var mysigt, men ingen anledning att återvända.
Bokat Darcys, intressant bo på Curio hotell för första gången. Både du och Senator är ju positiva vilket avgjorde vårt val :)
Att bo billigare på tunnelbaneavstånd har vi gjort några gånger, bl.a . Boston. När man stannar några få dagar kan jag anse att "snålheten bedrar visheten"
Hur mysigt är det att sitta på en neonupplyst tunnelbana för att bo på ett halvsunkigt förortshotell en sen kväll efter en trevlig middag downtown.
 
Toppen