Prissättning över atlanten - är inte alla fares Joint Venture?

Diskussion i 'Oneworld' startad av agehall, 18 Juli 2015.

1. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har just råkat ut för något som jag aldrig uppmärksammat tidigare.

Skulle boka en väldigt enkel R/T ARN-LHR-JFK. Då om jag bokar med American Airlines över atlanten blir biljetten 2500:- billigare än om jag flyger British Airways. Men de lägsta fares jag hittar på ExpertFlyer är ILR21AP hos både British Airways och American Airlines och priset är detsamma, 12377+skatter/avgifter. ITA Matrix säger samma sak...

American Airlines måste alltså ha någon egen fare som inte syns i EF men som är fullt bokningsbar via British Airways.com. Är det vanligt att de har dessa?

Ping @Homer, @Dr. Miles...

2. @agehall, såg samma sak till Orlando (MCO) nu när jag skulle boka åt @vega. Fanns bara som American Airlines..

agehall gillar detta.
  3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mysko. Fattar inte varför varken EF eller ITA hittar den faren...

4. Upptäckte en annan finurlig grej med Star JV.. Bokade till slut LX av två skäl:
    1) LX fare tillåter boka UA som "Z" som innebär mer inventory
    2) Konstigt nog fick @vega stopover på utresa och hemresa i New York för samma pris. Gick inte som United eller Lufthansa

011430121 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!