Senaste nytt

Prisgaranti på Sofitel?

johisco

Medlem
Tänkte att jag skulle få till några nätter på Sofitel Jumeirah Beach i Dubai och använda platinumkortet men stör mig lite på att det blir en dryg tusenlapp per natt dyrare att boka direkt hos Sofitel jämfört med Prestigia.com.

Visst, nu skulle jag ju kunna boka på Prestigia men jag är lite tveksam till att boka på andra resesiter..., - skulle vara skönt att boka direkt hos Sofitel.


Fråga; har någon prövat att utnyttja den bästa-prisgaranti som Sofitel skriver att de har? Dvs. de matchar priset och drar av 10% på den rate man hittar på annan bokningssite.
Sofitel Hotel : Luxury Hotels Around the World
 

johisco

Medlem
Då kan jag svara själv för den som undrar, - nope funkar inte. Inte för mig i alla fall.

Efter att ha fyllt i ett formulär ang. detta på Sofitels centrala hemsida så kom faktiskt en förfrågan om vilken sida, rates etc som jag hade hittat (trots att det är just detta man fyller i via formuläret) men sen hände inget. Mailade och frågade varannan dag i en vecka men ingen respons alls.

Ringde kundservice men de hade väldigt svårt att förstå mig och fortsatte att fråga om jag ville boka ett rum. Kanske bör tillägga att koncernspråket är engelska på mitt jobb och jag har även bott och jobbat i England under 3 år så tror problemet låg i andra änden. Eller att de helt enkelt inte ville förstå... Mest bisarra situationen jag varit med om på länge. Ringde två olika som låter som de pratar utmärkt engelska men verkligen, verkligen inte lyssnar på vad du säger.

Summa summarum; Sofitels prisgaranti är i princip värdelös och Accor har den sämsta kundservicen jag upplevt på riktigt länge.
 
Last edited:
Toppen