Senaste nytt

Prisgaranti Club Carlson med 25% extra om man hittar billigare

miramax

Medlem
Det verkar som de inte endast går på pris utan samtliga villkor/restriktioner måste också stämma överens för att man ska få igenom en begäran.

Japp absolut! Men det gör de väl ganska ofta? Tänker att det mest är huruvida det är avbokningsbart, om det ingår frukost och att det är samma rum såklart.

Skickade du förfrågan? Efter hur lång tid fick du svar? Fick du något bekräftelsemail precis vid anmälan? Det fick inte jag.
 

kexxcream

Medlem
Japp absolut! Men det gör de väl ganska ofta? Tänker att det mest är huruvida det är avbokningsbart, om det ingår frukost och att det är samma rum såklart.

Skickade du förfrågan? Efter hur lång tid fick du svar? Fick du något bekräftelsemail precis vid anmälan? Det fick inte jag.

Jag skickade förfrågan men misstänker att den har gått till fel kanal (gick till emeacustomercare@clubrezidor.com). Fick bekräftelsemail efter någon minut. Borde använt formuläret via radisson.com. Jag hittade identisk bokning $6 dollar billigare med samma innehåll:

* Samma datum
* 30% nedsatt pris
* Gratis avbokning
* Frukost ingår
* Classic room

Sedan fick jag anmärkningen att hos hoteltravel.com där jag hittade det nedsatta priset så gäller det att man avbokar 4/1 -15 för att få full retur men hos radisson.com så gäller det 24 timmar innan (dvs 6/1 -15 om du checkar in 7/1 -15). Denna lilla detalj låg till grund för nekandet.

Skrev tillbaks och undrade vad det var för mening med att introducera ett koncept som tillämpar drakoniska regler om det blir i praktiken rent omöjligt att använda? Frågade också vart man ska dra gränsen, exempelvis så gäller 24 timmar innan hos radisson.com, hur blir det om man hittar en tjänst som säger 25 timmar? Avslutade med att jag tyckte att nivån av specificitet är nonsens för det finns alltid någon liten variation man skulle kunna använda för att neka.

Fick inget svar efter det. Sedan har jag fått veta av andra här att det varierar beroende på vem som får ens mail och hur givmild denna person är.

Dock bifogade den engelsktalande tjejen på kundtjänst deras terms and conditions. Har svårt att se hur man ska kunna uppfylla 2 A4 sidor med villkor.

Publicerar dessa när internet fungerar igen hemma, skriver via mobilen.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Radisson är skojare vad gäller BRG. Det finns en gammal tråd om det som jag tror jag startade. De försöker verkligen hitta alla möjliga sätt att neka claims, även giltiga.
 

miramax

Medlem
Radisson är skojare vad gäller BRG. Det finns en gammal tråd om det som jag tror jag startade. De försöker verkligen hitta alla möjliga sätt att neka claims, även giltiga.

Japp jag har läst den. Kan dock inte se vad de kan komma med angående min claim. Dock blir jag orolig att den inte kommit fram eftersom jag inte fått någon bekräftelse via mail på det hela.
 

Jonas C

Medlem
Radisson är skojare vad gäller BRG. Det finns en gammal tråd om det som jag tror jag startade. De försöker verkligen hitta alla möjliga sätt att neka claims, även giltiga.
Det är min erfarenhet av deras BRG. Mest löjliga var när de nekade en claim för att det lägre priset inkluderade frukost, så det blev till att bråka lite för att få igenom den vilket jag fick tillslut.
 

agehall

Medlem
Japp jag har läst den. Kan dock inte se vad de kan komma med angående min claim. Dock blir jag orolig att den inte kommit fram eftersom jag inte fått någon bekräftelse via mail på det hela.

Om du har en giltig claim, så håller de nog på den tills det gått för lång tid för sedan kunna neka dig.
 
Toppen