Priser med British Airways mellan London och Stockholm

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av palmen, 4 Februari 2016.

1. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Priserna har gått upp med nästan 100% på någon vecka för resa den 10/4 från LHR till ARN.
    För skojs skull tittade jag vad det skulle kosta med en tur och retur jämfört med en enkel resa.
    Det är billigare med en tur och retur 10/4-20/5 än en enkel 10/4. Man sparar 5-50£ i dagsläget på att boka tur och retur på någon av de sista 4 avgångarna.

Har inte British Airways "vettiga" priser på enkelbiljetter? När jag tittade för någon månad sedan skulla British Airways ha ca 100£ och SAS omkring 3000 kronor. Nu är det istället British Airways som är dyrare med ca 3000 jämfört med SAS priser på 2-2500 kronor.

Någon som har koll på hur prissättningen brukar bli lite närmre avgång, kan jag räkna med att priserna komemr fortsätta att gå upp med British Airways?

2. nissefalk

nissefalk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    British Airways hade en rea som avslutades den 2a Februari skulle ju kunna vara anledningen till att det blev så mycket dyrare just nu, alltid svårt att säga vad priserna för en flygbiljett kommer att bli framöver...

palmen gillar detta.
  3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    British Airways är tyvärr rätt dyra från London, så jag skulle nog ha valt något annat bolag om jag behövde flyga från LHR.

4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Typiskt att jag inte hade koll på det, finns dock hemresa vid lunch för ca 1600 kronor.
    Lite konstigt bara när tur och retur blir billigare än enkel.

5. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, det är helt enkelt så att de billigaste bokningsklasser som tillåter enkelresa är alla utnollade på söndagen mellan LHR-ARN. Om du väljer tur och retur kan du nyttja bokningsklass S på utresan som är betydligt billigare än L eller V som är enkelbiljettsalternativen.

British Airways vill väl helt enkelt inte sälja fler enkelbiljetter nu. Tyvärr är både British Airways och SAS väldigt duktiga på att nolla ut många alternativ från London till Stockholm på söndagarna. Det är väl så att planen fylls i alla fall.

Konstigt? Nja det kan man säkert tycka men tyvärr helt normalt enligt hur bolagen fungerar. (I alla fall de som inte enbart riktar in sig på enkelbiljetter.)

Last edited: 5 Februari 2016
    RonnieK och Igorius gillar detta.
  6. Homer

Homer Medlem

Det är vid såna tillfällen man använder Avioser...

MarSecLtd och Dr. Miles gillar detta.
  7. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Just 786:an är ofta nollade i många klasser på söndagar.

8. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Jo det är min tanke att göra det om det inte kommer någon kampanj snart man kan nyttja.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!