Prioritytag i framtiden?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av ulagun, 9 Juni 2013.

1. ulagun

ulagun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ARN T4 har de utöver selfcheck- in automaterna även self baggage drop. Sparar tid när det är jätte köer även vid Gold baggage drop-in.
    Gardemoen förra veckan.Bautaköer överallt så jag använde mig av self baggage drop. Scannade tagen och allt fungerade förträffligt.
    Däremot fick jag ingen Priority tag.
    Så frågan är om man väljer att self baggage drop systemet hur får man då en Priority tag?

F.ö. så bygger de om = utökar Fast track med 4 lines tror jag att det var.
    Inte en dag för tidigt!

2. GOTATH

GOTATH Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om guldkortet är med i bokningen ska texten Priority komma ut på baggagetaggen. Det hände för mig i BGO i alla fall där de också har self bag drop. Man får dock ingen röd tag vilket borde göra det svårare för lastarna att lägga prio-baggaget längst ut.

3. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Många lastare har redan nu svårt att se den röda priotaggen...

1 person likes this.
  4. etnoy

etnoy Medlem

Hm...om man har en self-drop, borde man inte kunna hänga på en priority-tagg själv?

5. Chrille

Chrille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då skulle ju alla "hänga på" taggen?

Det är ju dessutom onödigt eftersom det står priority på den utskrivna taggen om du är berättigad till det.

6. Bamsefar

Bamsefar Medlem

Jag kan svära på att jag använde self baggage drop på Arlanda T5 för en månad sedan... Mycket praktiskt - alla stod i köer men de två banden för self drop var helt öde - bara gå fram, skjuta med avläsaren på remsan med streck kod, och sedan var det klart. Grymt smidigt. Undrar om det fungerar på USA också ?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!