Senaste nytt

Priority Pass via Amex Platinum, fri gäst?

Stefan62

Medlem
Nej, personalen i loungen anger bara hur många det är i sällskapet och vet inget om att Du på Amex Platinums PP-kort får ta in en "fri" gäst. Personalen vet heller inte om Du går in gratis eller ej - det regleras av PP mha det kreditkort som är kopplat till medlemskapet.

PP-kortet som Du får via Amex Platinum tillåter en "gratis" gäst och vill man ta in flera gäster så får man betala. PP har ingen begränsning av antalet gäster, men loungen kan ju ha en egen policy av t ex utrymmesskäl. Man bör också observera att flera lounger anger att det vid vissa tider eventuellt inte ges tillträde.
 
Hej.
En liten fråga, om man inte har sitt PP kort men sitt Amex, kan man komma in ändå på nåt sätt? Alltså slippa betala såklart. Frugan har giiiiivetvis tappat bort sitt o vi är 6pers :) 2 gäster per kort tänkte jag, 1gratis och 1 som kostar per kort. Kanske kan ringa PP och fråga om nåt temporärt man kan skriva ut eller nåt, va vet jag... Segt att vi åker på fredag
 

Stefan62

Medlem
Hej.
En liten fråga, om man inte har sitt PP kort men sitt Amex, kan man komma in ändå på nåt sätt? Alltså slippa betala såklart. Frugan har giiiiivetvis tappat bort sitt o vi är 6pers :) 2 gäster per kort tänkte jag, 1gratis och 1 som kostar per kort. Kanske kan ringa PP och fråga om nåt temporärt man kan skriva ut eller nåt, va vet jag... Segt att vi åker på fredag

Kan Du verifiera hennes kortnummer - logga in på PP och gör en utskrift - så löser det sig!
 

Steve

Medlem
Hej.
En liten fråga, om man inte har sitt PP kort men sitt Amex, kan man komma in ändå på nåt sätt? Alltså slippa betala såklart. Frugan har giiiiivetvis tappat bort sitt o vi är 6pers :) 2 gäster per kort tänkte jag, 1gratis och 1 som kostar per kort. Kanske kan ringa PP och fråga om nåt temporärt man kan skriva ut eller nåt, va vet jag... Segt att vi åker på fredag
Så länge du har PP-kortets nummer kan de manuellt hitta dig i systemet när du ska gå in i loungen. Upptäckte själv att jag glömt kortet och då var det ett snabbt samtal till PP kundservice men jag rekommenderar att du löser det innan.
 
Hittade ingen vettig tråd så jag skriver här istället.

Jag har ett Platinum som går ut 12/20. Ansökte om Priority Pass för mig oxh min extrakortmedlem för nån månad sen och har nu fått hem korten. Det står att dem är giltiga till 12/20 också.

Frågan är, om jag säger upp Platinumkortet. Inaktiveras mitt prioritypass då? Eller har jag det till 2020 ändå?
 

agehall

Medlem
Frågan är, om jag säger upp Platinumkortet. Inaktiveras mitt prioritypass då? Eller har jag det till 2020 ändå?
Jag har för mig att jag sett den där frågan på flyertalk och att svaret då var att du blir av med PP, men jag kan ha fel. Kan dock vara värt att leta lite på FT och se om du hittar svaret där.
 

osgood

Medlem
Jag har för mig att jag sett den där frågan på flyertalk och att svaret då var att du blir av med PP, men jag kan ha fel. Kan dock vara värt att leta lite på FT och se om du hittar svaret där.
Du blir av med det, oavsett tryckt giltighetstid på kortet så inaktiveras det när du säger upp kortet.
 
Försökte gästa en kollega till Aurora (T2 ARN), men det blev tvärstopp eftersom han inte flög med samma flight!? Har inte varit med om detta förut. Någon som vet om det var korrekt hanterat av damen bakom disken?
 

Jönsson

Medlem
Försökte gästa en kollega till Aurora (T2 ARN), men det blev tvärstopp eftersom han inte flög med samma flight!? Har inte varit med om detta förut. Någon som vet om det var korrekt hanterat av damen bakom disken?

Edit: Frågan gällde visst att gästa gratis med PP via Amex. :)
 
Last edited:
Toppen