Priority Pass via Amex Platinum, fri gäst?

Diskussion i 'Lounger' startad av Jocce, 15 April 2014.

1. Jocce

Jocce Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kommer låna farsans Priority Pass (Fungerar, har gjort förut men länge sedan, rätt eller fel kan diskuteras vid annat tillfälle ;) ) under en resa nu i April.

Men fått lite olika indikationer, är det gratis att kliva in i Loungerna? Och kommer en gäst med gratis eller kostar denne?

De lounger det gäller är framförallt Amsterdam/Schipol, Atlanta och New York JFK...

/Jocce

2. MolleX

MolleX Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror det beror helt och hållet på avtalet Amex har med Priority Pass. Jag har det via Handelsbanken Platinum kort och tidigare fick jag ta in gäst gratis men det har nu ändrats så nu kostar det pengar för gästen som dras via mitt Platinum kort.

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det beror också på vilket PP man har. Det finns ju tre olika nivåer.

Däremot skadar det inte att påpeka igen att detta inte är tillåtet på något sätt. Om du blir påkommen så lär kortet klippas framför ögonen på dig.

4. famhanssons

famhanssons Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du får ta in gäst om PP är genom Amex Platinum. Jag har själv kortet och då får även min fru Amex Platinum och PP kort. Det göra att vi gratis kommer in överallt med våra barn. Detta ändrades för ca 3 år sedan då man endast kom in gratis som korthållare.

5. Lekstuga

Lekstuga Ny medlem

PP via AmEx Platinum ger gratis inträde och fri gäst. Provat detta senast igår på Nice Côte d'Azur Airport, Salon Azur och CPH, Aspire

6. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Reglerna för PP via Amex Platinum är helt klara - en gäst kan Du ta med utan kostnad.

7. SeaPlanePilot

SeaPlanePilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vissa lounger vill också se boardingkort, vill minnas att det var så på Newark.

8. Jocce

Jocce Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tackar för svaren, verkar som jag och tjejen kommer in gratis då :)

agehall: Som sagt är medveten om "övertrampet" som egentligen görs, om man anser att det är en grov sak eller inte, ja det är väl upp till var och en att avgöra själva...

/Jocce

9. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om Du hinner kanske Du kan få Din pappas extra-kort i Ditt namn...

1 person likes this.
  10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jovisst. Somliga tycker även att det är OK att snatta på ICA...

joemume, Alx och Sakoz gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!