Priority Pass, rätt värdelöst?

Diskussion i 'Lounger' startad av Bamsefar, 20 Augusti 2011.

1. Bamsefar

Bamsefar Medlem

Nu råkar jag ha två PP, men jag har faktiskt inte lyckats använda PP någon enda gång...

T.ex. SAS från EWR (Newark, New York), eller Oslo...

Någon som får det att fungera bättre?

2. TorbjornMieden

TorbjornMieden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    dum fråga kanske men haru försökt på PP´s lounger men inte kommit in ??

3. tourist

tourist Medlem

Nej, på OSL och i EWR terminal B finns ju inga PP-lounger. Förhoppningsvis mer användbart till något annat av dina resmål.

4. Jag har använt Priority Pass på ARN och en gång i HKT. Fungerade fint men är ju ett sista alternativ när man inte har status...

5. GVA380

GVA380 Medlem

Min erfarenhet är att PP funkar OK, och är bra om man inte har status. Har använt det på vad jag kommer ihåg FRA (Tidigare American Airlines Admirals Club, numera Luxxlounge), GVA (Dnata Skyview, Horizon och Swiss Business Class Lounge), ZRH (Swiss och Dnata Skyview), ARN, LHR. Standarden på loungerna varierar mycket, de som drivs av flygbolag är bra till mycket bra men kan även vara sämre än de privata loungerna. Dnata är ett strå vassare än Swiss på de Schweiziska flygplatserna.

Last edited: 20 Augusti 2011
  6. joemume

joemume Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker att Priority Pass faktiskt varit ett värdefullt komplement de gånger när man normalt inte har tillgång till lounge.
    Det fungerar på väldigt många av de flygplatser jag besökt, primärt i Europa och USA och har varit jättebra för mina behov.
    Men vissa lounger har inte samarbetsavtal med PP och det kan vara lite surt, precis som du nämner. Men 95 procent av gångerna har det fungerat och varit en bra "försäkring" om att man alltid får loungeaccess, oberoende av bolag.

7. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har använt mitt PP ett flertal gånger då jag inte kunnat använda mitt EBG.

Det skiljer väldigt mycket på loungerna, exempelvis Malmö Aviations lounge på GOT eller BMA och Air China First Class Lounge på PEK.

Tycker det fungerat utmärkt de gånger jag velat använda det, men visst. Det finns gånger då man hade velat ha access till en lounge men så finns det ingen som PP har samarbete med.

8. Bamsefar

Bamsefar Medlem

Mja nu är det ju typ dom två där jag behöver det.... Annars åker jag alltid business pga mina allergier. Så japp jag har provat men som sagt det är vädelös förmån.

9. PYRZ

PYRZ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Säga att den är värdelöst är väl lite att ta i. Det beror på vad man jämför med. Har man inte status korten från flygbolagen tycker jag att det funkar relativt bra. Har använt det ganska ofta i Latin Amerika och Asien. Kvaliten på loungerna är lite ojämt. I Europa, speciellt i CDG och FRA är det inte så lätt att använda det heller.

Och det är väl knappast ett förmån. Man får betala för det, antigen direkt eller indirekt i form av kortavgift till Amex, Eurocard mm...

10. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur är loungeutbudet jämfört med Diners? Mycket större?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!