Senaste nytt

Priority pass i Göteborg

Jockezona

Medlem
Läste i en annan tråd att vissa lånat ut sitt PP med framgång.
Jag tänkte specifikt fråga om just GOT och Menzies lounge.

Jag ska flyga med 3 statuslösa bekanta.
Jag har PP prestige så jag kan gästa 1 person.
Tänkte dock låna frugans PP så samtliga fyra kommer in i loungen.

Någon som har erfarenheter av just Menzies på GOT gällande denna typ av ärende?
För kännedom så är samtliga personer manliga vilket betyder att det står ett kvinnligt namn på det ena PP-kortet.

Jag vet att de brukar kolla namnet på kortet och sen får man signera inträdet men hur noga är de att det är rätt person som går in så att säga?

OT: Jag betalar gärna för övriga 2 personer men känns onödigt om jag har ett PP att tillgå.
 
Last edited:

Joakim

Medlem
Jag har aldrig, på relativt många besök med Diners/PP behövt visa boardingpass på GOT.
Däremot har dom, som du själv skriver, kollat på kortet/namnet så det är nog en fördel om din bekant är av samma kön som frugan.
 

FF#1

Medlem
exakt, brukar bara visa mitt PP, aldrig boarding card men de kollar på det... i värsta fall kan du ju ta de som gäster.
 

Joakim

Medlem
Jag har aldrig, på relativt många besök med Diners/PP behövt visa boardingpass på GOT.
Jag får uppdatera denna information lite.
Numera kontrolleras BP (boardingpass). Vid mina 3-4 besök sedan i våras har jag behövt visa upp BP. Jag försökte komma in som ankommande idag och detta var tvärnej.
Jag blev informerad om att med PP kommer man bara in om man kan visa upp BP. Däremot hade jag kunnat köpa mig in om jag önskat.

Ang ursprungsfrågan att åka med annan persons PP är detta nog upp till dagsformen på personalen HUR noga dom tittar på BP.
Men som tidigare då man bara visade PP/Diners är det inte längre.
 
På andra flygplatser (ej Göteborg) har jag varit med om att de kräver boarding pass. Om jag då har kommit som arriving har jag visat upp boarding passet som jag flög dit med och ibland funkar det utmärkt, ibland funkar det inte.
 
Toppen