Senaste nytt

Priority Pass hos Eurocard

Delayed

Medlem
Du som har ett Eurocard Platinum eller Eurocard Corporate Platinum har dessutom fri tillgång till drygt 1 000 VIP-lounger över hela världen med ditt Priority Pass."
Påttala detta för Eurocard tycker jag. Denna formulering är ju bryter ju helt mot den sida jag citerade. Alla normala tolkningar av "fri tillgång" är gratis och utan extra kostnad. Speciellt då det är "allmänt känt" att det är vad som gäller för privatkortet.

Jag skulle kräva avgiften tillbaka.
 
J

Joakim Reinius

Guest
Påttala detta för Eurocard tycker jag. Denna formulering är ju bryter ju helt mot den sida jag citerade. Alla normala tolkningar av "fri tillgång" är gratis och utan extra kostnad. Speciellt då det är "allmänt känt" att det är vad som gäller för privatkortet.

Jag skulle kräva avgiften tillbaka.

Jag har gjort det :)
 

sweflyer

Medlem
Det är ganska lurigt vad som gäller med olika PP vid kreditkort tyvärr. Det enda man kan göra är att läsa in sig ordentligt, vilket inte är så lätt alla gånger.
 

Jönsson

Medlem
Vilka svenska kort inkluderar PP förutom Amex Platinum och Eurocard Platinum? Amex Gold ger väl ett begränsat PP men vad finns det i övrigt?
Nordea Platinum och Black ger LoungeKey. Men för att få korten så krävs det att man är kund i Private Banking och för Black att man är kund inom Private Wealth Management.
 

evr

Medlem
Vilka svenska kort inkluderar PP förutom Amex Platinum och Eurocard Platinum? Amex Gold ger väl ett begränsat PP men vad finns det i övrigt?

Handelsbanken Platinum ger obegränsade fria PP, dock kostar det att gästa (verkar dock inte alltid debiteras) årsavgiften brukar vara förhandlingsbar, troligtvis gratis om man är hyfsat ”bra” kund. I övrigt en del okej erbjudanden ibland, låg ränta om man vill utnyttja delbetalning (4.5%), 24/7 concierge osv
 
J

Joakim Reinius

Guest
Eurocard vill inte kännas vid att deras texter är tvetydiga och kommer inte ändra texter för att det ska bli tydligare vad de menar med "fri tillgång" på företagskorten.
 

Valley

Medlem
Jag vill bara ge lite information om det "gratiskort" på Priority Pass man "får" då man skaffar ett företagskort platinum hos Eurocard.

Glad i hågen med mitt nya PP-kort besökte jag Eventyr i Köpenhamn och ytterligare 3 lounger på Changi i Singapore. När jag kommer hem får jag efter någon vecka en faktura från Eurocard med en kostnad för besök på Eventyr Lounge??!?!?

Jag hör av mig till Eurocard och säger att detta kan ju inte stämma för jag visade ju mitt PP. Jodå det stämmer säger de för vi "ger bara tillgång till lounger" och det betyder inte att det är gratis. Det konstiga i kråksången är att man ju utan PP har tillgång till Eventyr också, det är bara att betala, precis som jag får nu. Syftet med PP försvinner ju då helt (även om priset är aningen rabatterat). Jag har inte fått en faktura ännu på de övriga tre besöken på Changi.

Däremot om man skaffar exakt samma kort som privatperson så ingår tydligen besöken gratis.

Bara som information om ni tänker skaffa Eurocard Platinum för företag.

Du har inte fått posten krediterad också ?
Jag upptäckte också att man debiterat för besöken men det visade sig att de också var krediterade.
 
Toppen